رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 496920

متخلفان برداشت نمک از بستر دریاچه ارومیه دستگیر شدند

ساعت24 -فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آدربایجان‌غربی گفت: سه متخلف که بدون مجور اقدام به برداشت نمک از بستر دریاچه ارومیه کرده بودند، توسط ماموران این یگان در ارومیه دستگیر و بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری باند سرقت.jpg
رضا خیری روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد اقدام به برداشت و انباشت غیرمجاز و انتقال نمک کرده بودند که توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان شناسایی شدند.

وی اظهار داشت: کارشناسان این نهاد بعد از ارزیابی منطقه، میزان برداشت نمک را محاسبه و به مراجع قضایی اعلام کرده اند تا حکم و جریمه افراد متخلف بر این اساس صادر ‌شود.

وی با اشاره به اینکه هرگونه برداشت شن، ماسه، نمک و علوفه از بستر دریاچه ارومیه ممنوع است، بیان کرد: اغلب مجوز برداشت نمک از بستر دریاچه ۲ یا سه ماهه صادر می‌شود که افراد متخلف بعد از پایان آن نیز اقدام به برداشت می‌کنند.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام اداره کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی سه واحد فعال، پارسال مجور برداشت ۲ ماهه داشتند که به ترتیب برای تولید کود شیمیایی، استفاده در بخش های راهداری و شهرسازی و همچنین تولید نمک طعام بود و بر اساس اعلام اداره کل محیط زیست استان امسال فقط ۲ شرکت مجوز برداشت دارند.

برداشت نمک از بستر دریاچه با مجوز سازمان حفاظت محیط‌زیست امکان‌پذیر است اما باید این برداشت از مکان‌های تعیین‌شده انجام شود تا آسیب بیشتری به دریاچه وارد نشود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها