رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 496989

ارزش روز شرکت های بورسی سهام عدالت چقدر است؟

ساعت 24-سهامداران عدالتی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده‌اند از امروز می‌توانند با مراجعه به بانک،سفارش فروش۳۰درصد سهامشان را ثبت کنند؛براین اساس اطلاع از ارزش روز سهام اهمیت دارد.

سهام عدالت
div>

سهامداران عدالتی که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند از امروز می‌توانند با مراجعه به بانک مرتبط به شماره شبای خود،، سفارش فروش ۳۰ درصد سهامشان را ثبت کنند؛ براین اساس اطلاع از ارزش روز سهام اهمیت دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی، افرادی که به بانک مراجعه می‌کنند باید تعهد فروش یکجای سهام خود را در بانک ارائه دهند و از تاریخ ۱۰ خرداد، سهام افرادی که به بانک‌ها سفارش داده اند به فروش می‌رسد.

همچنین افرادی که روش غیر مستقیم را انتخاب کردند به محض اینکه شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در بورس یا فرابورس پذیرش شوند می‌توانند سهام خود را بفروش برسانند.

ارزش روز سهام چقدر است؟

با ابلاغ مقام معظم رهبری در ۹ اردیبهشت ۹۹، سهام عدالتی که اولین بار در سال ۸۵ به مشمولین اهدا شد، آزاد شد بر اساس این تصمیم برای افرادی که روش آزادسازی مستقیم سهام عدالت را انتخاب کنند، سهام تمام ۳۶ شرکت بورسی سهام عدالت در پورتفو کدبورسی آنها قرار می‌گیرد و می‌توانند این سهم‌ها را بفروشند یا با نگاهی بلند مدت، نگهداری کنند.

بر اساس اطلاعات سازمان خصوصی سازی و همچنین بر اساس قیمت روز نمادهای سهام عدالت در تاریخ (۰۳/‏۰۳/‏۹۹)، تعداد و ارزش این سهام به شرح ذیل است.

گفتنی است این رقم برای شخصی است که سهام عدالت یک میلیون تومانی دارد، بدیهی است برای کسانی که سهام ۵۳۲ تومان یا ۴۹۰ تومانی دارند، به همان نسبت این ارزش سهام تا حدود نصف رقم تعیین شده کاهش می‌یابد.
همچنین بنابر گفته مسئولین قرار است مابه ازای ۱۲ شرکت غیربورسی به تمامی سهامداران، سهام شرکت‌های سرمایه گذاری استانی داده می‌شود بنابراین ارزش نهایی رقمی بالاتر از رقم محاسبه خواهد شد اما به دلیل اینکه هنوز در بورس پذیرش نگرفته اند امکان قیمت گذاری آن وجود ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها