رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497155

ترامپ: شبکه‌های اجتماعی را میبندم

ساعت24-رئیس جمهور آمریکا تهدید کرد با استفاده از قدرت خود می‌تواند شبکه‌های اجتماعی را تعطیل کند.

style="text-align:justify">دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تهدید به بستن شبکه های اجتماعی کرد.

رئیس جمهور آمریکا در پیامی که در توئیتر خود منتشر کرد، این شبکه اجتماعی را به تلاش برای خاموش کردن صدای محافظه کاران متهم کرد و هشدار داد که او و قانونگذاران جمهوری خواه می‌توانند برای بستن این شبکه اقدام کنند. ترامپ در این پیام خود درباره اعمال نظارت بر شبکه‌های اجتماعی و حتی احتمال بستن آن‌ها تهدید کرد.

تهدیدهای ترامپ علیه شبکه اجتماعی توئیتر پس از آن صورت گرفت که این شبکه برای اولین بار با افزودن برچسب راستی آزمایی به یکی از توئیت‌های روز سه شنبه او، امکان اعتبارسنجی آن را میسر کرد.

رئیس جمهور آمریکا روز گذشته در پیامی توئیتری اعلام کرد رای پستی در انتخابات ماه نوامبر به افزایش تقلب در آن منجر خواهد شد. ترامپ در این توئیت نوشت: «... صندوق‌های پستی سرقت می‌شوند، برگه‌های رای جعل و حتی به طور غیرقانونی چاپ می‌شوند و به طور جعلی امضا می‌شوند. فرماندار کالیفرنیا برگه‌های رای را به میلیون‌ها نفر ارسال می‌کند بدون توجه به اینکه آن‌ها که هستند. این انتخابات تقلبی خواهد بود.»

توئیتر در واکنش با افزودن برچسب «حقایق مربوط به رای پستی را دریافت کنید» کاربران را به مطالعه مقالات خبری درباره ادعای ترامپ هدایت کرد.

در واقع این شبکه اجتماعی در واکنش به انتقادات دیرینه که این شرکت را متهم می‌کردند در نظارت بر نشر اطلاعات نادرست و جعلی از سوی مقامات و سران جهان بسیار دست بسته عمل می‌کند، روز سه‌شنبه برای نخستین بار لینکی با عنوان اعتبارسنجی به توئیت‌های ترامپ اضافه کرد. این برچسب‌ها، مخاطبان را به خواندن مقالات شبکه سی‌ان‌ان، واشنگتن پست و هیل و نیز برگزیده‌هایی از مقالات دیگر و صفحه‌ای که خلاصه‌ای از یافته‌های دیگر افراد در راستی‌آزمایی این اظهارات در آن آمده است، هدایت می‌کند.

بنا به نوشته روزنامه واشنگتن پست، ترامپ در شبکه‌های اجتماعی به ویژه در رسانه محبوب خود توئیتر، ادعاهای دروغین زیادی مطرح کرده و افراد زیادی را به گونه‌ای هدف حملات لفظی خود قرار داده که منتقدان می‌گویند وی با این شیوه سیاست‌های شرکت توئیتر را در خصوص آزار و اذیت و ارعاب زیر پا گذاشته است.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها