رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497192

مازوت عامل بوی نامطبوع فرودگاه امام خمینی (ره)

ساعت24-صدر اعظم نوری درباره هجوم ملخ ها به تهران و منشا بوی نامطبوع فرودگاه امام خمینی (ره) توضیحاتی داد.

style="text-align:justify">زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران درباره موضوع هجوم ملخ‌ها به پایتخت گفت: هجوم ملخ‌ها به پایتخت موضوعی است که چند روزی در رسانه‌ها مطرح شده است.

رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای شهر تهران افزود: تا به این لحظه گزارشی مبنی بر هجوم ملخ‌ها به پایتخت به دست من نرسیده است.

صدر اعظم نوری در پاسخ به این سوال که آیا گزارشی از هجوم ملخ‌ها در شهرستان‌های اقماری تهران نیز واصل نشده است؟ گفت: در این زمینه نیز گزارشی دریافت نکردم.

این اظهار نظر از سوی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در حالی است که تصاویر و گزارش‌های مردمی حاکی از هجوم ملخ‌ها در معابر شرق تهران است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت پرونده بوی نامطبوع محدوده فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: پرونده بوی نامطبوع حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت خروجی جمع بندی‌های نهایی این بود که علت انتشار بوی نامطبوع در حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) استفاده از سوخت مازوت در واحدهای جنوبی تهران است.

صدر اعظم نوری با اشاره به اینه در فصل زمستان برای مصارف خانگی از سوخت مازوت استفاده می‌شود، گفت: مصرف این سوخت در کنار بارش و رطوبت هوا موجب می‌شود بیش از دیگر فصول بوی ناشی از سوخت مازوت و گوگرد در محدوده‌های جنوبی شهر استشمام شود.

او ادامه داد: بررسی‌ها نشان داد که پالایشگاه‌های جنوب تهران در بیشتر فصول سال از سوخت مازوت استفاده کرده بودند که گوگرد نیز در فرآورده‌های آن وجود داشت.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا استفاده از مازوت در پالایشگاه‌ها و بوی ناشی سوخت آن بر روی سلامت شهروندان تأثیر سوئی دارد یا خیر؟ گفت: به طور حتم استفاده از سوخت مازوت به ویژه قرارگیری در محیطی که این سوخت در آنجا موجود است و استشمام بوی ناشی از آن روی سلامت شهروندان تأثیر دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها