رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497193

خودستایی دوباره ترامپ از عملکرد واشنگتن در بحران کرونا

ساعت24-رئیس‌جمهور آمریکا، امروز بار ‌دیگر از نحوه مدیریت خود در مواجهه با بحران کرونا در کشورش تمجید کرد.

style="text-align:justify"> «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (چهارشنبه) در شبکه اجتماعی توئیتر، بار دیگر از نحوه مدیریت خود در مواجهه با بحران کرونا در کشورش تمجید کرد.

ترامپ در صفحه توئیتر خود نوشت: «رسانه‌های چپ رادیکال، به همراه شریکان خود؛ یعنی دموکرات‌هایی که هیچ کاری انجام نمی‌دهند، در تلاش هستند این روایت را ترویج دهند که رئیس‌جمهور ترامپ در پاسخ به بیماری کرونا آهسته عمل کرده است.»

وی در ادامه نوشت:‌ «این اشتباه است. من خیلی سریع عمل کردم. حتی در مورد ضرورت اعمال محدودیت بر چین قبل از اینکه کسی به ذهنش خطور کند، من سریع بودم.»

هفته‌ گذشته برخی رسانه‌های ‌آمریکایی در گزارش‌هایی نشان دادند که کاخ سفید می‌توانسته خیلی زودتر، از ابعاد هولناک ویروس کرونا باخبر شود.

همچنین رسانه‌های دیگری در آمریکا از واکنش نامتعادل ترامپ به بحران کرونا انتقاد کرده‌اند.

به نوشته وبگاه «دویچه وله»، ترامپ چند هفته با بی‌اعتنایی به کرونا فرصت‌ها را از دست داد؛ اکنون که این بیماری در همه جا گسترش پیدا کرده، وی مردم را به وحشت انداخته است.

«پیتر ناوارو»، مشاور تجاری ترامپ، در یادداشتی نوشته بود که مردم آمریکا در برابر گسترش این بیماری «بی‌دفاع» خواهند بود؛ زیرا آنها در برابر آن مصونیت یا درمان شناخته شده‌ای ندارند. او هشدار داده بود که در بدترین حالت ممکن است تلفات در آمریکا به ۵۰۰ هزار نفر نیز برسد.

از نظر «نیویورک تایمز» علت اصلی بی‌توجهی کاخ سفید به هشدارهای ناوارو احتمالاً این بوده که او در یادداشت‌های خود خواستار قطع کامل مراودات تجارتی و مسافرتی با چین شده بود. از سوی دیگر ناوارو از مدافعان سرسخت جنگ اقتصادی میان چین و آمریکا شناخته می‌شود و بسیاری از هشدارهای او ناشی از نظر منفی‌اش نسبت به چین است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها