رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497227

محسن رضایی بعد از 7 سال همچنان خودش را رقیب روحانی می داند!

ساعت 24-وقتی دبیر اقتصادخوانده مجمع تشخیص مصلحت نظام در توییت عجیب خود، مشکل قطع آب خوزستان را دستپخت آمریکا دانست، فراموش کرده بود از هشتگ معروف ابداعی‌اش استفاده کند. اما کاربران توییتر فراموش نکرده بودند و زیر همان توییت به او یادآوری کردند که «اگر آمریکا تا این حد نفوذ دارد پس قطعا #این _یعنی_یک_اشکالی_هست».

محسن رضایی
محسن رضایی که در این چندسال خودش را رقیب روحانی و مجموعه تحت مدیریتش را رقیب دولت می‌داند، از مدت‌ها قبل با رویه انتقاد از دولت در توییتر یک هشتگ خاص را باب کرده است. بسیاری این نحوه ورود اپوزیسیون‌وار فردی که سال‌هاست در بخشی از قدرت سمت دارد، دوبار نامزد ریاست‌جمهوری شده، سال‌ها فرمانده سپاه بوده و حالا نزدیک به 30 سال است که دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است را غیرقابل‌ باور و پذیرش می‌دانند تا جایی که به انتقادهایش وجه کمیک می‌بخشد. اما این‌بار انتقاد به نحوه مواجهه محسن رضایی با ماجرای خوزستان و آب واکنش‌های گسترده‌تری داشته است.

او توییت کرده بود که «بیش از پانصد هزار بشکه تولید نفت روزانه منطقه شهیدپرور غیزانیه است ولی اهالی آن منطقه آب شرب ندارند. این صحنه‌ها از قبیل: مسجدسلیمان و برخی مناطق پیرامون عسلویه و... دستپخت افکار آمریکایی در اداره اقتصاد کشور است». به نظر می‌رسد که ارتباط‌دادن مشکل آب در غیزانیه به آمریکا صرفا بهانه‌ای بود برای اتهام‌های واهی‌زدن به دولت، چراکه سال 97 هم در جمع بسیجیان گفته بود: «همین الان هواداران آمریکایی در اداره امور کشور کارشکنی می‌کنند و با ترویج اندیشه‌های آمریکایی در میان مردم تردید به وجود آورده‌اند». تحلیل غیرواقعی از ریشه برخی مشکلات و انداختن تقصیر آن بر دوش آمریکا آش را آن‌قدر شور کرده که حتی صدای برخی، از جمله نمایندگان سابق مجلس را هم درآورده بود. روح‌الله بیگی، نماینده مجلس دهم، پیش‌تر درباره تأخیر دولت در ارائه بودجه گفته بود: «ما هر اتفاقی را که در کشور می‌افتد به گردن آمریکا می‌اندازیم، اما دیگر تأخیر در ارائه بودجه که تقصیر آمریکا نیست و آمریکا نگفته که بودجه را دیر ارائه بدهیم!» رئیس مرکز تجارت جهانی ایران هم با بیان اینکه حداکثر ۲۰ درصد مشکلات حال‌حاضر کشورمان مربوط به تحریم‌هاست، گفته بود که «صدالبته که بیش از ۸۰ درصد مشکلات ما نشئت‌گرفته از سیاست‌های غلط و عملکرد نادرست مدیران است».

محسن رضایی سال پیش هم مدعی شده بود که در وزارتخانه‌های دولت، نفوذی وجود دارد. دبیرخانه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور در واکنش، با ارسال نامه‌ای به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خواستار ارائه مستندات ادعای او شده بود، اما محسن رضایی نه‌تنها مستندی ارائه نداد، بلکه دبیرخانه مجمع به‌عنوان پاسخ به دبیرخانه ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور به تکرار همان گفته‌های پیشین رضایی پرداخت با این توضیح که «همان‌گونه که دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرده‌اند «ضربه و آسیب هواداران اندیشه‌های آمریکایی در کشور و در برخی دستگاه‌ها بیش از هزینه ناشی از تحریم‌های آمریکا بوده است؛ بنابراین امید است با نصب‌العین قراردادن هشدارهای پی‌درپی رهبر معظم انقلاب درباره خطرات نفوذ دشمن در برخی از دستگاه‌های تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر کشور، دستگاه‌های مسئول به وظایف خود عمل کنند». یک وجه واکنش‌ها به این توییت به استدلال عجیب آن بازمی‌گشت، اما وجه دیگر آن بی‌خبری دبیر خوزستانی مجمع از اوضاع خوزستان را نشان می‌دهد.

این در حالی است که او پیش‌تر هم توییت دیگری با همین محتوا و همان هشتگ معروف خودش منتشر کرده بود که حاکی از این است که دبیر مجمع از اوضاع خوزستان بی‌اطلاع نبوده که اکنون بخواهد در نقش معترض غیرمسئول ظاهر شود: «وقتی آب در خوزستان که مرکز آب ایران است، سهمیه‌بندی شود؛ این_یعنی_یک_اشکالی_هست»، آن هم درحالی‌که امیدوار رضایی، برادرش، سال‌ها نماینده خوزستان در مجلس بوده و خود محسن رضایی هم همواره بیشترین رأی زاگرس‌نشینان و اهالی خطه خوزستان در انتخابات ریاست‌جمهوری را از آن خود داشته است. شنیده‌ها حاکی از این است که پیوندهای قوی او با این خطه همچنان برقرار است، سفرهایش به این خطه بیش از سایر استان‌هاست و روحانی در نخستین سفر استانی خود به خوزستان از محسن رضایی دعوت کرد تا همراهش شود. یا در برخی جلسات اداری استان خوزستان حضور داشته است؛ مثلا در سال‌های اخیر در جلسه شورای اداری شادگان حضور داشته یا بعد از سیل خوزستان حداقل دوبار به خوزستان سفر کرده است. همه اینها یعنی غیرممکن است که دبیر مجمع تشخیص از اوضاع‌واحوال خوزستان بی‌خبر باشد، نه‌تنها بی‌خبر نیست، بلکه شاید پرسش از او این است که دستاورد و خروجی این سفرها برای خوزستان چه بوده است؟ صرفا چند قاب‌عکس؟ اگرچه رضایی مسئولیت اجرائی در این مورد خاص ندارد، اما نشستن در جایگاه منتقد و معترض هم از او قطعا پذیرفته‌شده نیست و همین هم باعث شده که نقش منتقدگونه او، به‌ویژه در توییتر از سوی کاربران با طنز روبه‌رو شود.

نمونه دیگری از توییت‌های دبیر مجمع طی چهار سال گذشته با این هشتگ معروف شامل اینهاست: «بیش از پنجاه روز متوالی است که زابل هوا ندارد ولی نه از دولت و نه از رسانه‌های کشور حرفی از آن شنیده نمی‌شود این یعنی یک اشکالی هست. اگر بیش از یک‌ میلیون میلیارد تومان نقدینگی در کشور وجود دارد و بازار راکد است، این_یعنی_یک_اشکالی_هست. اگر با افزایش فروش نفت، افزایش قیمت سوخت، افزایش مالیات‌های دریافتی هنوز برخی منابع بودجه تأمین نمی‌شود، این_یعنی_یک_اشکالی_هست. اگر نرخ رشد اقتصادی بالا رفته و بیکاری زیاد شده است، این_یعنی_یک_اشکالی_هست».

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها