رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497280

روحانی: اقتصاد دیجیتال اطمینان بخش‌تر است /وام‌هایی که در دوران کرونا به مردم دادیم از طریق تلفن‌های هوشمند بود

ساعت24-رئیس جمهور گفت: یکی از اهداف ما در دولت یازدهم ایجاد دولت الکترونیک بود که باید این امر تکمیل شود تا مردم خدمات خود را راحت دریافت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشور در مراسم رونمایی از طرح‌های پیشران اقتصاد دیجیتال، گفت: با افتتاح این طرح‌ها گام‌های بلندی برای خودکفایی کشور برداشته شد که می‌تواند فعالیت‌های کسب و کار را در زمینه مشاغل جدید تسهیل کند.

وی ادامه داد: در ایام کرونا به کسب و کارهای اینترنتی کمک شد، زیرا در این ایام از کسب و کار خود فاصله گرفته بودند، لذا بسته ۵۰ میلیون تومانی برای ۵ هزار شرکت مدنظر قرار داده شد که اقدام خوب در افتتاحیه امروز بود.

رئیس جمهور اظهار داشت: امیدوارم این فضا آماده شود تا کسانی که به دنبال تولید محتوا هستند محتواهای جدید تولید کنند و مردم از تنوع محتوایی لازم برخوردار شوند.

اهم اظهارات وی را در در ادامه به نقل از مهر و ایرنا بخوانید؛

* از سیاست گذاری‌های منظم شورای عالی مجازی و مرکز ملی تشکر می کنم و این سیاست‌گذاری اصولی و عام در زمینه فضای مجازی است. جلساتی که برای هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف اجرایی و شورای اجرایی تشکیل می‌شود می‌تواند به ما کمک کند تا سریع‌تر به دستاوردهای مورد نیاز دست یابیم.

* یکی از اهداف ما در دولت یازدهم ایجاد دولت الکترونیک بود که باید این امر تکمیل شود تا مردم خدمات خود را راحت بتوانند از این طریق دریافت کنند، بدون اینکه نیاز به سفر داشته باشند و یا نیاز به مراجعه به دفاتر دولتی داشته باشند.

* اقتصاد دیجیتال اطمینان بخش‌تر است. در ایام کرونا که روزهای سختی برای مردم بود، فرصتی ایجاد شد و بروز فناوری اطلاعات آشکار شد. همه وام‌هایی که به مردم دادیم، در این دوران توسط زیرساخت‌های ارتباطی و تلفن‌های هوشمند بود و مردم برای خرید خود نیز از فضای مجازی و حرکت های بزرگ در زمینه پست و ارسال بسته بهره برداری کردند و کار بسیار ارزشمندی بود.

* در مورد اقتصاد سنتی که اینجا «اقتصاد نفتی» به آن گفته شد، می خواهم به مفهومی فراتر اشاره کنم؛ اصولا اقتصاد سنتی در حال تغییر و تحول به اقتصاد دیجیتال است و کشاورزی کشور ما نیز یک تحول بزرگ در اقتصاد دیجیتال خواهد داشت.

* اگر خدماتی که در اختیار مردم قرار می دهیم، بخشی از آن را خدمات فضاپایه در نظر بگیریم، شامل این می شود که بدانند شرایط آب سدها، رودخانه ها، خشکسالی و حوادث غیرمترقبه چگونه است؛ یک کشاورز از منزل خود و با استفاده از تلفن همراه، شرایط محیطی کسب وکار خود بداند و برنامه ریزی کند و از شرایط جوی محل کسب وکارش آگاه شود.

*{با اشاره به مشاغل دامداری آزاد که دام ها در صحرا و مراتع حرکت می کنند}: امروز بخش بزرگی از این حرکت دیجیتال صورت می گیرد، فرد با امکانات در دسترس خود جایگاه چرای دام های خود را نظارت و بررسی می کند؛ لذا اساسا تحول کشور ما و همه جهان به سمت یک اقتصاد دیجیتال است.

* در یکی از کشورهای پیشرفته در یک کارخانه ماشین سازی که برای بازدید رفته بودم، این کارخانه عظیم و بزرگی که ماشین های بسیاری تولید می کرد، در آن سالن فردی برای انجام کار یدی حضور نداشت و افراد متخصص در یک اتاقکی بودند و از راه دور امور را کنترل می کردند. هدایت اینترنتی و دیجیتالی در اختیار آنها بود و با هوش مصنوعی کار ساخت ماشین ها انجام می گرفت.

* در آن طرح ربات ها همه کار می کردند و با یک هوش مصنوعی ساخت ماشین را اداره می کردند که خودرو هم ارزان تر و هم سریع تر و هم دقیق تولید می شد زیرا ربات مانند کارگری نیست که خسته بشود در جوشکاری کمتر و بیشتر بزند یا یادش برود پیچی را محکم تر کند و این مدل برای انجام کار دقیق و سریع اطمینان بخش تر است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها