رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497308

دستورالعمل سلامت فوتبال در حال اصلاح است/ فعلا دیدار تدارکاتی ممنوع

ساعت24-سخنگوی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش با اشاره به اینکه تیم‌های فوتبال در فاز تمرین قرار دارند، گفت: نباید دیدارهای تدارکاتی برگزار می شد.

مهرزاد خلیلیان، سخنگوی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش اظهار کرد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شرایط ویژه ای را برای شروع مسابقات لیگ در ابتدای امر در نظر گرفت که با پروتکل های اولیه پیشنهاد شده از سوی ما متفاوت بود، هرچند این مساله چالش برانگیز بود اما مثبت هم بود و در نهایت به آغاز تمرینات و ارتقای سطح بهداشت منجر شد.

وی ادامه داد: قبول داریم که در نحوه اجرای دستورالعمل سلامت فوتبال اشکالاتی وجود دارد چرا که ویروس کرونا تجربه جدیدی است و نیازمند ارائه فرصت به مجموعه های درگیر است.

سخنگوی ستاد مقابله با گسترش کرونا در ورزش با بیان اینکه فعالیت های کنونی صرفا بر لیگ برتر و لیگ یک متمرکز است گفت: در مورد دیگر لیگ ها به مرور زمان تصمیم گیری می شود و فعلا در فاز تمرینات قرار داریم و اصلا قرار نبوده است دیدارهای تدارکاتی برگزار شود.

خلیلیان در یک گفت‌وگوی تلویزیونی با تاکید بر اینکه اولویت اول انجام آزمایش PCR است، اظهار کرد: در حال پیگیری مسائل با همراهی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستیم و پروتکل سلامت فوتبال در حال اصلاح و قرار است ساده‌تر شود و این وعده را از سوی مسئولان وزارت بهداشت گرفته ایم.

وی با اشاره به اینکه باید با حفظ تعادل فعالیت ها را پیش برد، عنوان کرد: باید آزمایش PCR به دست فدراسیون پزشکی ورزشی برسد و با افسران کنترل سلامت همکاری های لازم صورت گیرد، در عین حال باید بگویم کسی به دنبال مچ گیری نیست و در عین حال باید نظارت عالی انجام شود تا مشکلی برای ورزشکاران صورت نگیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها