رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497375

قتل هم اتاقی با شلیک 4 گلوله در تهران / عکس های مستانه نباید لو می رفت

ساعت 24-جوانی که قصد داشت با انتشار تصاویر خصوصی هم اتاقی اش در فضای مجازی، پولی به جیب بزند 4 گلوله نصیبش شد.

قتل
در تعریف اکثر شبکه های اجتماعی این طور آمده که این شبکه به شما کمک می کند تا با افرادی که می شناسید در ارتباط و تماس باشید اما در حال حاضر این شبکه ها به بستری برای آشنایی و تماس افرادی تبدیل شده که کاملا با یکدیگر غریبه هستند و چهره و نیت واقعی خود را پشت گیفت ها ،ایموجی ها و ادعاهای فریبنده ای که لازم نیست سندی برای اثباتش ارائه دهند پنهان می کنند. من و همکارانم بارها از طریق مصاحبه های گوناگون تلاش کرده ایم با اطلاع رسانی و آگاهسازی به شهروندان خصوصا زنان و دختران، آسیب های این فضای پر خطر را به حداقل برسانیم .

در کنار افرادی که گمان می کنند فضای مجازی محلی برای دوستیابی، همسریابی و ارتباطاتی از این دست است و با کمک این فضا تلاش می کنند از گوشه اتاق خواب خود و زیر سقف خانه خود دوست و همدمی برای خود بیابند، عده ای از شهروندان هم گمان می کنند فضای مجازی صحنه ای است برای به رخ کشیدن جنبه های مختلف زندگی خصوصی اشان ! به همین دلیل لحظه به لحظه از تمام اتفاقات زندگی خود مستندسازی کرده و تصاویر را در معرض دید چشم های غریبه و آشنا می گذارند بی خبر از اینکه با این کار زندگی خود را تبدیل به خانه ای با دیوارهای شیشه ای کرده اند و به شدت خود را در برابر هر صدمه ای از سوی افراد سوءاستفاده گرآسیب پذیر می سازند .

خطر اخاذی با نشر عکس های شخصی در فضای مجازی

در هر شبانه روز حجم عظیمی از اطلاعات علمی و فرهنگی از طریق شبکه جهانی اینترنت در بین افراد در نقاط مختلف دنیا تبادل می شود و متاسفانه در کشور ما در کنار استفاده علمی و فرهنگی نخبگان و دانشمندان ، عده ای به درک اشتباهی از این پدیده رسیده و گمان می کنند این فضا فضایی است که برای سهولت ارتکاب جرم و هتک حیثیت و آبروی افراد و تهدید و اخاذی ایجاد شده است .

به همین دلیل مترصد ضبط صدا و تصویر از دیگران هستند تا با تحت فشار گذاشتن افراد و اخاذی از آنها پولی به جیب بزنند بی خبر از آنکه این اقدام برای کسب درآمدی بی زحمت، جرقه وقوع حریقی بزرگ است . وقتی شما فردی را تهدید به انتشار خصوصی ترین تصاویر و صداها از زندگی شخصی اش در فضای مجازی می کنید فرد را در سطحی از فشار روانی قرار می دهید که در نهایت برای رهایی از این فشار دست به خودکشی یا دیگر کشی می زند و طمع فردی تهی از وجدان و انسانیت، به مرگ تهدید کننده یا تهدید شونده ختم می شود. علاوه بر اینکه اقدام به تهدید و هتک حیثیت و حرمت افراد نیز از جمله جرائمی است که در اداره شانزدهم معاونت جرائم جنائی این یگان به آن رسیدگی می شود .

قاتل و مقتول مست و معتاد بودند

به تازگی همکاران من در اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی به پرونده ای رسیدگی کردند که در آن فردی که در یکی از خوابگاه های مجردی شرق تهران ساکن بوده هم اتاقی خود را با شلیک 4 گلوله به قتل رسانده است. قاتل در تشریح علت قتل هم اتاقی خود اظهار داشت، مقتول زمانی که با هم مشروب و مواد مخدر مصرف کرده بودیم و من در حالت عادی نبودم فیلم های خجالت آوری از من تهیه کرده بود و هر گاه از او می خواستم تا پولی که نزد او به امانت داشتم به من پس بدهد تهدید می کرد که این فیلم ها و تصاویر را در فضای مجازی منتشر می کند و هر چه در این مدت از او خواستم آن فیلم ها را پاک کند نپذیرفت و من هم تصمیم گرفتم او را به قتل برسانم .

- با مشاهده اتفاقاتی از این دست می توان پی برد که چرا اسلام در اقدامی پیشگیرانه مصرف مواد و نوشیدنی هایی که قوه قضاوت و عقل آدمی را ذایل می گردانند حرام اعلام کرده است .

- اینترنت فضای تبادل اطلاعات مفید و علمی است نه فضایی برای اغفال و اخاذی و هتک حیثیت افراد

- پیش از آنکه همکاران من برای دستگیری افراد سواستفاده گر و اغفالگر وارد عمل شوند، هر شهروندی باید با رعایت نکات هشداری از وقوع حوادثی از این دست برای خود جلوگیری کند .

- فرزندان خود را به گونه ای تربیت کنید که در صورت فاصله گرفتن از کانون خانواده و در پیش گرفتن زندگی مجردی به دلیل تحصیل یا اشتغال، به گونه ای باورها و اعتقادات مذهبی در آنها درونی شده باشد که به راحتی تن به آسیب های زندگی در خوابگاه های دانشجویی یا پانسیونهای مجردی همچون استعمال سیگار و مواد مخدر و مشروبات الکلی و ارتباطات نامتعارف با جنس مخالف ندهند .

- در صورت اجبار برای زندگی به دور از خانواده سعی کنید خوابگاه و پانسیون های دارای مجوزی را برگزینید که با استانداردهای لازم و سلامت اخلاقی بالا اداره می شوند زیرا عنوان خانه یا پانسیون مجردی بالقوه آسیبهای متعددی را به همراه دارد و اگر در گزینش هم اتاقی و محل سکونت هم حساسیت لازم را به خرج ندهید دیر یا زود با صدمات آن روبرو خواهید شد .

- در انتخاب دوست دقت کنید و به سادگی به هر کسی اعتماد نکنید تا دچار کمترین آسیب از ارتباطات و تعاملات اجتماعی شوید .

با مطالعه و بازنشر این مطالب یاریگر پلیس آگاهی پایتخت در کاهش جرائم و آسیبهای اجتماعی باشید .

به قلم سردار علیرضا لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت

رکنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها