رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497391

تارانتینو بهترین فیلم دهه را انتخاب کرد

ساعت 24- کوئنتین تارانتینو فیلم «شبکه اجتماعی» را به عنوان بهترین فیلم دهه ۲۰۱۰ انتخاب کرد.

تارانتینو گفت «شبکه اجتماعی» ساخته دیوید فینچر که سال ۲۰۱۰ درباره فیس بوک ساخته شد، همه رقبا را شکست می‌دهد.

این در حالی است که تارانتینو ماه ژانویه گفته بود به نظرش «دانکرک» کریستوفر نولان دومین فیلم برتر دهه ۲۰۱۰ است. وی در پادکستی بدون اینکه از بهترین فیلم نام ببرد این نظر را مطرح کرد و حرف او هوادارانش را به این فکر انداخت که از نظر وی چه فیلمی می‌تواند بهترین فیلم دهه باشد؟

در هر حال کارگردان «قصه عامه‌پسند» حالا نظرش را درباره بهترین فیلم دهه اعلام کرده و در مصاحبه با مجله «پریمیر» گفته است که درام فیسبوکی «شبکه اجتماعی» می‌تواند تمامی رقبا را پشت سر بگذارد. وی از آرون سورکین نویسنده فیلمنامه نیز به عنوان «بهترین دیالوگ‌نویس فعال» یاد کرده است.

تارانتینو گفته است: «شبکه اجتماعی» شماره یک است چون بهترین است، همین! همه رقبا را شکست می‌دهد.

«شبکه اجتماعی» در فهرست برترین فیلم‌های دهه ۲۰۱۰ به انتخاب «ایندی‌وایر» در رده شانزدهم قرار گرفت. این فیلم پیش از ورود به دنیایی که متاثر از فیک نیوز است ۸ نامزدی اسکار کسب کرد و تماشای آن هنوز ضروری به نظر می‌رسد.

سونی «شبکه اجتماعی» را اکتبر سال ۲۰۱۰ عرضه کرد و فیلم کمی بیش از ۲۲۴ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرد و با نقدهای مثبت توانست اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی، بهترین موسیقی متن و بهترین تدوین را از آن خود کند. این فیلم یکی از نامزدهای بهترین فیلم سال نیز بود که در نهایت این رقابت را به «سخنرانی پادشاه» باخت.

سورکین سال پیش گفته بود اکنون بسیار بیشتر از سال ۲۰۰۵ در مورد فیسبوک اطلاعات دارد و می‌داند باید دنباله‌ای برای این فیلم ساخت.

جسی آیزنبرگ که در فیلم نقش زاکربرگ را بازی کرد و نامزدی اسکار را برای بازیگری‌اش کسب کرد نیز تابستان پیش گفته بود که منتظر است تا اعلام شود دنباله «شبکه اجتماعی» ساخته می‌شود.

به این ترتیب از نظر تارانتینو «شبکه اجتماعی» اولین و «۱۹۱۷» دومین فیلم برتر دهه ۲۰۱۰ هستند. معلوم نیست وی بخواهد فهرست منتخبش از بهترین فیلم‌های دهه ۲۰۱۰ را اعلام کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها