رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497453

گرشاسبی: لیگ را تعطیل کنید/ هزینه‌ها، پروتکل‌های بهداشتی را نمادین کرده است

ساعت24-مدیرعامل باشگاه پیکان می‌گوید: اگر برای اجرای پروتکل‌های وزارت بهداشت فشاری ایجاد شود، باشگاه‌ها نمادین آن را اجرا می‌کنند.

حمیدرضا گرشاسبی درباره بحث ادامه لیگ برتر اظهار کرد: برای ادامه لیگ باید باشگاه‌ها خودشان را به امکانات بهداشتی تجهیز کنند و پروتکل‌هایی که از سوی وزارت بهداشت اعلام شده را رعایت کنند اما رعایت کردن این پروتکل‌ها نیازمند یک هزینه زیادی است. با وضع اقتصادی موجود که همه باشگاه‌ها در تنگنا قرار دارد تامین این هزینه‌ها بسیار سخت است. اگر قرار باشد با فشار از سوی نهادهای بالادستی باشگاه‌ها این پروتکل‌ها را اجرا کنند به خاطر هزینه‌های زیاد همه کارهایشان نمادین می‌شود یعنی مسائل بهداشتی را در حرف اجرا می‌کنند و در عمل نمی‌توانند کاری انجام بدهند. باشگاه‌ها به خاطر فشارهای مالی مجبور هستند به کارهایی تن بدهند که واقعی نیستند. اینگونه رفتارها به سلامت افراد آسیب می‌زند.

وی افزود: من چند وقت قبل برای لیگ پیشنهادی دادم و الان هم همان پیشنهاد را ارائه می‌کنم بهتر است لیگ همین جا تعطیل شود و قهرمان و تیم‌های راه یافته به لیگ قهرمانان آسیا معرفی شوند و در ادامه دو تیم از لیگ یک به لیگ برتر صعود کنند و فصل آینده لیگ برتر با 18 تیم برگزار بشود. همین الان هم اعلام کنند که فصل بعد چهار تیم به لیگ یک سقوط کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه یک ویروس ناخواسته دنیا را تحت تاثیر قرار داده است گفت: در این شرایط وزارت ورزش و ستاد مقابله با کرونا در فوتبال باید موضوع را مدیریت کند. اینکه هر کس نظری می‌دهد و هیچ کس هم نظر دیگری را نمی‌پذیرد باعث ترس و وحشت می‌شود لذا باید تصمیم سریع و منطقی اتخاذ شود تا مشکلات برطرف بشود. البته من یک پیشنهاد دیگر هم ارائه کردم و آن این بود که لیگ را همین جا نگهدارند و فصل بعد با احتساب همین امتیازات فصل جدید را آغاز کنند.

مدیرعامل باشگاه پیکان در بخش دیگری از صحبت‌هایش به هزینه‌های زیاد اجرای پروتکل‌های وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت: وقتی باشگاه‌ها نمی‌توانند پرواز چارتر بگیرند و یا هتل اختصاصی در اختیار داشته باشند باید چه کار کنیم؟ اگر این رویه ادامه داشته باشد و فشارهای برای اجرای پروتکل‌ها ادامه یابد باشگاه‌ها مجبور می‌شوند در مواد ضدعفونی کننده خود آب بریزند تا هزینه‌هایشان کمتر شود. اینگونه مسائل است که باعث آسیب به جامعه فوتبال می‌شود. در این میان هیچ کس هم نیست که بخواهد کمکی بکند یا مثلا مرکزی را تعیین کنند که از بازیکنان تست کرونا بگیرد. البته برای من واقعا جای سوال است وقتی از بازیکنی تست کرونا می‌گیریم چطور مطمئن باشیم تا روز بعد آن بازیکن کرونا نگیرد. همان طور که گفتم الان بحرانی ایجاد شده که باید این بحران مدیریت بشود.

گرشاسبی در ادامه همچنین گفت: بهتر است نظارتی روی انجام تست‌های کرونا وجود داشته باشد. ما با یک آزمایشگاه قرارداد بستیم و دو خانم برای تست گیری به محل تمرین تیم آمدند که ما اصلا نمی‌دانیم که آیا نظارتی روی کار آنها انجام می‌شود یا خیر؟ بهتر است فدراسیون پزشکی ورزشی روی این موضوع نظارت کنند تا باشگاه‌ها حداقل تست‌های درستی بدهند. نباید شرایط به گونه‌ای باشد که دائما صحبت از تنبیه باشگاه‌ها بشود.

وی همچنین درباره نامه چهار باشگاه لیگ برتری به وزارت ورزش برای تعطیلی لیگ و همین طور تهدید به انصراف آنها گفت: اینکه صحبت از تعطیلی می‌شود باید راهکاری هم برای آن وجود داشته باشد. اگر قرار باشد لیگ را تعطیل کنند خب بهتر است تیم‌های راه یافته به لیگ قهرمانان آسیا و همین طور تیم قهرمان را مشخص کنند. اکثر باشگاه‌ها با این موضوع موافق هستند که قهرمان لیگ مشخص بشود.

گرشاسبی همچنین گفت: اگر قرار باشد بازی‌ها ادامه پیدا کند چه کسی می‌خواهد ورزشگاه‌های محل برگزاری مسابقات را ضدعفونی کند؟ باشگاه‌ها از کجا پول بیاورند که بتوانند ورزشگاه‌ها را ضدعفونی کنند؟ آیا شما می‌دانید تهیه مواد ضدعفونی چقدر سخت است. در این شرایط چگونه انتظار داریم ورزشگاه‌ها و هتل‌ها دائما ضدعفونی شوند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها