رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497492

۱۵۳ روستا در زنجان برروی گسل قرار دارند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: با توجه به مطالعات انجام شده، ۱۵۳ روستا در این استان با بیش از ۱۸ هزار و ۷۳۴ واحد مسکونی بر روی گسل قرار دارند.که از این تعداد به طور تقریبی پنج هزارو ۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد واحدها را شامل می شود، مقاوم سازی شده‌اند.

گسل
رضا خواجه‌ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع واحدهای مسکونی روستایی قرار گرفته بر روی گسل به طور تقریبی پنج هزارو ۲۵۹ واحد مسکونی که ۲۸ درصد آن را شامل می شود، مقاوم سازی شده‌اند.

وی یادآورشد: استان زنجان جزء مناطق حادثه خیز به شمار می‌آید که در این خصوص باید اقدامات اساسی در راستای مقاوم سازی واحدهای مسکونی قبل از بروز بحران و حوادث انجام

شود و آمادگی لازم در این خصوص وجود داشته باشد.

خواجه‌ای اضافه کرد: باید با انجام برنامه ریزی های مناسب در جهت توسعه روستاها، فضای زندگی خوبی برای ساکنان روستاها فراهم کرد تا از این طریق روستاییان نیز فرصت زندگی و رشد و توسعه را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح هادی در روستاهای این استان ادامه داد: از مجموع ۷۱۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، طرح هادی در ۴۰۰ روستا اجرا شده است.

خواجه‌ای اظهار داشت: میانگین اجرای طرح‌های هادی روستایی در استان زنجان ۵۶.۳ و در سطح کشور ۴۶.۲ درصد است که در این زمینه استان زنجان بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.

به گفته خواجه ای، اجرای طرح هادی نقش زیربنایی و بنیادی در توسعه همه جانبه مناطق روستایی دارد و از جمله طرح های عمرانی است که جزء مهمترین ابزار کنترل و مدیریت تحولات کالبدی در سکونتگاه‌های روستایی محسوب می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: این بنیاد برای مقابله با تهدید سوانح طبیعی، عملیات پیشگیری پیش از وقوع سانحه با اجرای طرح ویژه بهسازی و نوسازی سکونتگاه‌های آسیب‌پذیر روستایی و همچنین بازسازی مناطق سانحه‌دیده پس از وقوع سانحه را همواره در دستور کار خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: گسترش تعاملات ما بین دستگاه‌های مختلف می‌تواند در کاهش مشکلات به ویژه در مناطق کم برخوردار روستایی بسیار تاثیرگذار باشد.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها