رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497641

برداشت سیب زمینی در ایرانشهر از مرز ۶ هزار تن گذشت

ساعت24 -مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۶ هزار تن سیب زمینی از سطح ۱۲۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

خوراک سیب زمینی گوشتی
مجید فیاضی روز یکشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ایرانشهر با داشتن آب و هوای مساعد به عنوان قطب کشاورزی در سیستان و بلوچستان مطرح است اظهارداشت: متوسط برداشت سیب‌زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان ۴۰ تا ۴۵ تن بوده که از این سطح بیش‌از ۶ هزار تن محصول برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

وی بیان کرد: سانتینا، آرکولا و آریندا از جمله ارقام سیب‌زمینی کشت شده در زمین‌های کشاورزی شهرستان ایرانشهر هستند.

مدیرجهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: کاشت سیب‌زمینی در این شهرستان از دی آغاز و برداشت آن نیز از اردیبهشت انجام و تا دهم خرداد ادامه دارد.

وی افزود: سیب زمینی بهاره ایرانشهر زمانی وارد بازار شد که بازارهای مصرف با کمبود این محصول روبه‌رو بودند از این رو نقش مهمی در متعادل‌سازی عرضه، مصرف و همچنین تثبیت قیمت این محصول در بازار مصرف داشت.

فیاضی اظهارداشت: سیب‌زمینی ایرانشهر علاوه‌بر تامین نیاز سیستان و بلوچستان به استان‌های خراسان رضوی، کرمان و هرمزگان صادر شده است.

وی اظهارداشت: بیش‌از ٣٠٠ نفر در کاشت و برداشت سیب‌زمینی شهرستان ایرانشهر مشغول بکار هستند.

ایرانشهر با ٢٠ هزار هکتار زمین زراعی و باغی و حدود ١٢ هزار بهره‌بردار یکی از مناطق مستعد کشاورزی و دامداری در سیستان و بلوچستان است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها