رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497772

مصرف آب تهران ۱۳ درصد افزایش یافت

ساعت 24 - معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: با افزایش دمای هوا، شاهد افزایش ۱۳ درصدی مصرف آب در ۲ روز گذشته هستیم که اگر این روند ادامه پیدا کند با مشکل روبرو خواهیم شد.

style="text-align:justify">محمدرضا کرمی نژاد اظهار داشت: روز نهم خرداد(جمعه) مصرف آب تهران به سه میلیون و ۵۶۰ هزار و ۱۸ متر مکعب رسید که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که سه میلیون و ۱۵۴ هزار و ۴۸۶ متر مکعب بوده است رشد ۱۳ درصدی را نشان می دهد از این تهرانی ها در یک شبانه روز بیش از ۴۰۵ هزار متر مکعب بیشتر آب شرب مصرف کردند.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران بیان داشت: روز دهم خرداد (شنبه) نیز سه میلیون و ۶۱۳ متر مکعب آب مصرف شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۱ درصدی را نشان می دهد.

وی با تاکید بر آن که ۷۵ درصد آب تهران از آب های سطحی تامین می شود گفت: ۲۵ درصد آب شرب نیز از آب های زیرزمینی تامین می شود از این رو آبی که در اختیار شهروندان قرار می گیرد با استفاده از ظرفیت تصفیه خانه ها انجام می شود.

کرمی نژاد گفت: ظرفیت تصفیه خانه های استان محدود است اگر روال مصرف آب افزایش پیدا کند با مشکل روبرو خواهیم بود با این حال شرکت آب و فاضلاب استان تهران درصدد است تا قطعی آب به خاطر شرایط کرونایی در استان به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه امسال ظرفیت تصفیه خانه ها افزایش یافته است گفت: سه هزار لیتر بر ثانیه با بهره برداری از تصفیه خانه هفتم( بهمن ماه سال گذشته) به ظرفیت آب تهران افزوده شده است.

معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان تهران خاطر نشان کرد: همچنین سه هزار لیتر بر ثانیه نیز با بهره برداری از تصفیه خانه ششم در اوایل تیرماه امسال به ظرفیت آب تهران اضافه خواهد شد که با اقدامات صورت گرفته مشکل تامین آب در مناطق غرب و جنوب غربی استان تهران حل می شود.

وی از شهروندان تهرانی درخواست کرد تا با رعایت مصرف آب و نحوه درست مصرف کردند شرکت آب و فاضلاب را در تامین آب یاری کنند.

کرمی نژاد با بیان اینکه شهروندان بر روی کلرهای آبی سایه بان نصب کنند گفت: اکنون سه میلیون دستگاه کلرآبی در تهران وجود دارد که با نصب سایه بان حدود ۱۵۰ لیتر بر ثانیه آب و بدون نصب سایه بان ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب مصرف می کند.

وی خاطر نشان کرد: هر قدر به سمت تابستان برویم با افزایش دما نیاز به صرفه جویی آب بیشتری خواهیم داشت از این رو از شهروندان می خواهیم که با درست و بهینه مصرف کردن آب در شرایط کرونایی از قطعی آب جلوگیری کنند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها