رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497821

چرخش حداکثری احمدینژادیها به سمت قالیباف

ساعت 24-چه در زمان بستن لیست انتخاباتی و چه بعد از ورود به پارلمان و رقابت بر سر صندلی شماره یک پارلمان، مخالفت ها با قالیباف کم نبود او اما در نهایت توانست با ۲۳۰ رای رئیس قوه مقننه شود.

laquo;۲۳۰ رأی»، سردار اصولگرا را بالاخره بر کرسی ریاست یک قوه از قوای سه گانه نشاند. اما قالیباف برای رسیدن به این کرسی هم راه همواری را طی نکرد و با وجود پایداری ها و احمدی نژادی ها کار برای قالیباف «افتاد مشکل ها».

چه در زمان بستن لیست انتخاباتی و سرلیست شدن او چه بعد از ورود به پارلمان و رقابت بر سر صندلی شماره یک پارلمان، مخالفت ها با قالیباف کم نبود. پایداری ها به مثابه چند سال اخیر مخالفان سرسخت سردار بودند، آنها حتی خط قرمز خود برای همراهی با شورای ائتلاف را حذف قالیباف عنوان کرده بودند اما مقاومت چهره هایی چون حدادعادل، چمران و دیگر اعضای شورای ائتلاف از یک سو و دوراندیشی پایداری ها از احتمال رای نیاوردن لیست مجزا از شورای ائتلاف در نهایت سبب شد ۴۸ ساعت قبل از انتخابات فرزندان معنوی آیت الله مصباح با گرفتن سهم قابل توجه از شورای ائتلاف و قالیباف تن به سرلیستی او بدهند.

راهیابی به مجلس فضایی را فراهم کرد که اینبار جدا از پایداری ها، طیف وزرا و دولتمردان احمدی نژاد نیز که حضوری پرتعداد در پارلمان داشتند در کنار هم صف مخالفان قالیباف برای رسیدن به کرسی ریاست را شکل دهند.

احمدی نژادی ها سونامی کاندیداتوری برای ریاست مجلس را به راه انداختند و پایداری ها نیز سردار را به توپ انتقاد و افشاگری و هجمه بستند، تقسیم کاری بین این دو طیف از نمایندگان که می رفت قالیباف را اینبار هم از رسیدن به آرزویش دورتر و دورتر کند.

اما گویی سیاست ورزی قالیباف با سهم دادن و لابی کردن درحال پیش روی است. او اینبار هم برای آنکه فضای رقابت را به نفع خود تغییر دهد به لابی و سهم دهی روی آورد.

«فریدون عباسی ۱۷ رای آورد، سیدمصطفی میرسلیم ۱۲ رأی و تعداد آرای باطله که اسمی بر روی آن نوشته نشده بود ۸ عدد اعلام شد.» این نتیجه را رئیس سنی مجلس اعلام کرد. آرایی که کنار هم قرار دادن آنها و جمع کردنشان شاید عددی پایین را نشان دهد اما نشان از چرخش حداکثری احمدی‌نژادی ها، پایداری ها، بخشی از طیف سنتی اصولگرای مجلس و البته مستقلین و اصلاح طلبان به سمت قالیباف دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها