رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 497932

خبرخوش درباره داروی درمان کرونا

ساعت 24 - کشورهای مختلفی در حال رقابت برای نجات جهان از شر ویروس کرونای جدید هستند و کره جنوبی اخیرا با تولید یک داروی جدید که می گوید نتایج اولیه امیدوارکننده ای به همراه داشته، وارد این رقابت شده است.

style="text-align:justify"> به نقل از اسکای نیوز عربیّ، شرکت «سلتریون» کره حنوبی اعلام کرد که این داروی آزمایشی که برای بیماری کووید ۱۹ تولید شده، در آزمایش های اولیه روی حیوانات، تضعیف ۱۰۰ برابری ویروس را نشان داده و اواخر ژوئیه در نظر دارد آن را روی انسان هم آزمایش کند.

شرکت مذکور اعلام کرد که مطالعاتش روی این دارو پیش از مرحله بالینی، بهبود علائم آبریزش بینی، سرفه و درد بدن را پس از روز اول تست دارو نشان داده و ظرف ۶ روز باعث از بین رفتن کامل التهاب ریه شده است.

این شرکت و دانشکده پزشکی دانشگاه ملی چونگ بوک کره جنوبی به عنوان همکار این پژوهش، در بیانیه ای اعلام کردند: تست این دارو روی حیوانات وحشی انجام شده و به زودی روی میمون ها و موشها هم انجام خواهد شد.

«کن کی سونگ» رئیس بخش تحقیق و توسعه در شرکت سیلتریون کره جنوبی به رویترز گفت: این شرکت در حال اجرای آزمایش های بالینی این دارو درکره جنوبی و خارج از آن است.

وی افزود: شرکت سلتریون به محض آماده شدن دارو، می تواند مقادیر زیادی از آن را تولید کند.

شفقنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها