رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 498041

طالبان ارتباط با القاعده را قطع میکند؟

ساعت 24- «زلمی خلیلزاد» نماینده آمریکا در امور افغانستان گفت:طالبان به هیچ عنوان میزبان گروه‌های تروریستی نخواهد بودو رابطه خود را با القاعده قطع می‌کند.

به گزارش رسانه‌های افغانستان، نماینده آمریکا در امور افغانستان افزوده است که روند صلح افغانستان در «لحظات امیدوارکننده» قرار گرفته است.

وی تاکید کرده است که آمریکا از اجرای تعهد طالبان در توافق‌نامه صلح نظارت می کند و براساس این توافق‌نامه طالبان به هیچ صورت میزبان گروه‌های تروریستی نخواهند بود.

به گفته خلیلزاد، در صورتی که طالبان به تعهدات خود عمل نکنند، آمریکا نیز تعهدی در برابر این گروه ندارد.

براساس توافقنامه طالبان و آمریکا این گروه تعهد کرده است که روابط خود را با شبکه القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی قطع کنند.

اداره امنیت ملی افغانستان در هفته‌های اخیر و پس حملات تروریستی به بیمارستان و زایشگاهی درکابل و حمله به مراسم تشییع جنازه در شرق این کشور که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت، مدعی شد که طالبان نه تنها رابطه خود را با گروه‌های تروریستی قطع نکرده بلکه آنرا مستحکم‌تر نیز ساخته است.

سازمان ملل متحد نیز در گزارشی گفته است که اطلاعات آنها نشان می‌دهد که با وجود تعهد طالبان، این گروه هنوزهم با القاعده رابطه دارد و در جریان گفت وگوی آمریکا و طالبان در دوحه به اعضای القاعده اطمینان داده است که رابطه آنها با القاعده حفظ خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها