رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 498071

عادت از کجا میآید و آیا چیز بدی است؟

ساعت 24-نشانه‌ها برای ما می‌توانند احساساتی مثل حوصله ‌سررفتن و نگرانی باشد یا موقعیت‌هایی مثل تماشای تلویزیون یا صحبت کردن با فردی خاص یا هر چیز دیگری. واکنش به این نشانه‌ها همان چیزهایی است که ما ساخته‌ایم تا به ما کمک کند.اگر می‌خواهید با یکی از عادت‌های دیرینه‌ٔ خود خداحافظی کنید و آن را کنار بگذارید، کار آسانی نخواهد بود.

باران
r /> دکتر وب می‌گوید گاهی عادت‌ها ریشه‌دار می‌شوند و دیگر در جهت رسیدن ما به هدف‌هایمان نیستند. پس اگر عادت داشتید که موقع نگرانی ناخن‌های خود را بجوید، این عادت ممکن است چنان ریشه‌دار و قوی شود که ناگهان ببینید در موقعیت‌های دیگر هم دارید ناخن خود را می‌جوید، مثلاً وقتی فقط حوصله‌تان سر رفته است.
وقتش رسیده است؟
خوب، بیشتر ما حداقل یک عادت داریم که دوستش نداریم و می‌خواهیم از دست آن راحت شویم اما چطور می‌توانیم از آن خلاص شویم؛ دکتر وب می‌گوید که " آیا این عادت دیگر در خدمت اهداف شما نیست؟" اگر پاسخ شما "خیر" است و همین الان تصمیم گرفته‌اید که از شر این عادت خلاص شوید، باعث می‌شوید که وضع سخت‌تر و عادت‌ شدیدتر شود.پروفسور وب پیشنهاد می‌کند بهتر است چیز دیگری را جانشین عادت بد کنید. او می‌گوید اولین قدم این است که دریابید "چه چیزی باعث به وجود آمدن این عادت شده است". پس اگر عادت دارید وقتی حوصله‌تان سر می‌رود ناخن‌های خود را بجوید، می‌توانید از توپ‌های ضداسترس یا واکنش‌ها و جانشین‌های مناسب دیگری استفاده کنید، هر چیزی که برای شما مناسب باشد و عمل کند.دکتر ویلیامز می‌گوید که ایجاد تغییرات کوچک در زندگی روزمره به شما کمک می‌کند که عادت‌های خود را از دست بدهید. او پیشنهاد می‌کند که برای مثال با پوشیدن دستکش می‌توانید بعضی عادت‌های آزارنده مثل بازی با موها و جویدن ناخن را ترک کنید. او در پژوهشی دریافت که اگر کسی که عادت به بازی کردن و نوازش موهایش دارد، دستکش نازکی به دست کند، حس او از این کار تغییر خواهد کرد و در نتیجه نیاز به نوازش موهایش کم می‌شود و به تدریج این عادت را از دست می‌دهد.اگر از کارهای روزانه خود راضی نیستید و دوست دارید آنها را تغییر دهید، دکتر ویلیامز توصیه می‌کند که محیط اطراف خود را تغییر دهید. یک مثال آن می‌تواند فشار دادن دگمهٔ تأخیر زنگ ساعت باشد، همه ما این کار را می‌کنیم اما اگر این کار را به طور مرتب انجام می‌دهید و بیشتر اوقات هم به کارهایتان دیر می‌رسید، بهتر است تصمیم بگیرید ساعت زنگ‌دار را جایی دورتر بگذارید تا ناچار باشید برای فشار دادن دکمهٔ تأخیر زنگ از جای خود بلند شوید. همین تلاش می‌تواند باعث تغییر این عادت بشود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها