رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 498108

خیابان‌های اطراف کاخ سفید مسدود شد

ساعت 24 - تارنمای آکسیوس سه‌شنبه گزارش داد سرویس مخفی آمریکا خیابان‌های منتهی به کاخ سفید را برای مدت نامعلومی مسدود کرد.

style="text-align:justify">این تصمیم در پی ادامه اعتراض‌ها به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس آمریکا اتخاذ شد.

یک مامور سرویس مخفی که نامش فاش نشده است، به آکسیوس گفت که «احتمالا تا مسالمت‌آمیز شدن یا توقف» اعتراض‌ها این تصمیم به قوت خود باقی خواهد بود.
سرویس مخفی اغلب مناطق اطراف کاخ سفید را به دلایل امنیتی مسدود می‌کند اما مسدود کردن خیابان‌ها تا مدت نامعلوم، امری غیرمعمول است.
کشته شته شدن جورج فلوید به دست ماموران پلیس شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا، موجب برانگیتخته شدن خشم سراسری در ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان در اعتراض به رفتار ماموران پلیس آمریکا با شهروندان آفریقایی‌تبار این کشور شده است.
فلوید سه‌شنبه هفته گذشته (۶ خرداد) در حالی که «درک شووین» افسر پلیس سفیدپوست زانویش را روی گردن او گذاشته بود، بطور غم‌انگیزی جان سپرد.
موج اعتراض‌ها به اقدام وحشیانه پلیس آمریکا همچنان جریان دارد و بیش از ۴۰ شهر این کشور را فرا گرفته است. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا معترضان را اراذل و اوباش و تروریست‌های داخلی خوانده و به آنها هشدار داده وقتی غارت آغاز شود، شلیک هم شروع می‌شود.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها