رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 498148

خطر برق گرفتگی و مرگ با راه اندازی کولرهای آبی

ساعت 24 -با گرم شدن هوا و راه اندازی کولرهای آبی، خطر برق گرفتگی در کمین افرادی است که مهارتی در سرویس کولر ندارند.

style="text-align:justify">همه ساله با افزایش دما در ماه پایانی فصل بهار، شاهد حوادث برق گرفتگی ناشی از رعایت نکردن نکات ایمنی در راه اندازی کولرها هستیم.

سال گذشته ۵ نفر در خراسان جنوبی به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی و نداشتن تخصص و مهارت در سرویس کولرهای آبی، جان خود را از دست دادند.

بهایین ، مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت:متاسفانه همه ساله شاهد حوادث مرگ و میر در سرویس کولرهای آبی هستیم و شهروندانی که تخصص و مهارتی در این زمینه ندارند اقدام به راه اندازی کولرهای آبی می‌کنند که خطر برق گرفتگی را به دنبال دارد.

او افزود : توصیه جدی ما به مردم این است که هنگام سرویس کولرها حتما از سرویس کاران مجاز کولر استفاده کنند و قبل از سرویس، برق داخل منزل را قطع کنند.

بهایین با بیان اینکه راه اندازی کولرها نیازمند تجربه و تخصص است افزود: کولر آبی هم اتصال به برق دارد و هم آب در آن جریان دارد و همین موضوع، خطر برق گرفتگی را دوچندان می‌کند.

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: قبل از سرویس کولر، حتما سیم خروجی از پشت بام و ورودی به کولر چک شود تا در اثر آفتاب زدگی پوسیده نباشند.

او همچنین تاکید کرد: برای جلوگیری از حادثه برق گرفتگی، قبل از سرویس، کولر آب نداشته باشد، و هنگام راه اندازی کولر، آب بر روی سیستم برق، موتور و پمپ ریخته نشود، زیرا خطر اتصالی و برق گرفتگی و حریق پوشاله‌های کولر وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها