رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 498249

زیرسازی راه آهن اردبیل - میانه امسال پایان مییابد

ساعت24-معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تا پایان امسال زیرسازی کل پروژه راه آهن اردبیل - میانه تکمیل می‌شود و عملیات اجرایی قطعاتی هم که در مرحله ریل‌گذاری هستند، همزمان با قطعات زیرسازی ادامه می‌یابد.

راه آهن
فرزاد قلندری روز پنجشنبه در جریان بازدید معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور از این طرح افزود: تلاش می‌شود در فصل کاری امسال و قبل از شروع فصل سرما، این پروژه به نقطه مطلوبی از برنامه‌ریزی اجرایی خود برسد.

وی بیان کرد: پروژه راه آهن اردبیل - میانه از لحاظ تامین اعتبار و نقدینگی مشکلی ندارد و این پروژه به موقع تامین مالی می‌شود و عملیات اجرایی آن به سرعت ادامه دارد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن کشور نیز گفت: تمدید قرارداد پیمانکاران منوط به پیشرفت مطلوب عملیات اجرایی است.

خطیبی بیان کرد: برنامه شرکت ساخت و توسعه ریلی کشور، افتتاح و بهره برداری از پروژه راه آهن اردبیل در سال آتی است.

عملیات اجرایی راه ‌آهن میانه - اردبیل به طول تقریبی ۱۷۵ کیلومتر در سال ۸۴ شروع شده اما با تامین اعتبار توسط بانک ملی ایران و تزریق اعتبارات مناسب در جریان سفر زمستان رییس جمهوری، عملیات اجرایی این پروژه سخت شتاب گرفته است.

در طرح راه آهن اردبیل - میانه ۶۲ دستگاه تونل به طول ۲۳ هزار و ۸۱۰ متر، چهار کیلومتر پل دره‌ای بزرگ، سه کیلومتر پل آبرو و ۱۰ دستگاه گالری به طول چهار کیلومتر اجرا می‌شود.

حجم عملیات اجرایی این خط ریلی بسیار گسترده بوده و برای تکمیل آن حدود ۳۵ هزار تن مصالح فلزی همچون آهن آلات، میلگرد و کابل و حدود ۲۲۰ هزار تن سیمان مورد نیاز است.

منبع:ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها