رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 498257

وضعیت برقی ساختمان‌های جدیدتهران پایش میشود

ساعت24 - مدیرکل دفتر نظارت بر توزیع شرکت توانیر گفت: وضعیت ساختمان‌های تازه‌ساز تهران از نظر سیم‌کشی‌های برقی با کمک سازمان نظام مهندسی مورد پایش جدی‌تر قرار می‌گیرد.

برق
انتقال و توزیع نیروی برق ایران، مسعود صادقی در نشست بررسی تفاهم‌نامه سه جانبه بین وزارتخانه های نیرو و مسکن و سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران اظهار داشت: شیوه نامه اجرایی نظارت بر طراحی و اجرای تاسیسات برق در همه اماکن در سال ۸۹ تدوین و ابلاغ شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال با ورود و پیگیری معاونت هماهنگی توزیع توانیر و با امضای تفاهم نامه‌ای میان شرکت توزیع برق تهران بزرگ و سازمان نظام مهندسی، شیوه نامه مذکور به طور کامل عملی و اجرایی خواهد شد.

صادقی ادامه داد: براساس این تفاهمنامه، از این پس ناظران سازمان نظام مهندسی در فرایند نظارت خود از ساختمان‌های در حال احداث، علاوه بر بازدید از موارد فنی مربوط به ساختمان، موارد برقی از جمله حفظ فاصله و رعایت حریم شبکه برق، ارتینگ ساختمان و... را نیز مورد نظارت دقیق‌تر قرار خواهند داد.

به گفته این مقام مسوول، برندگان نهایی اجرای تفاهم‌نامه و بازرسی‌ها، خود مردم خواهند بود چرا که باعث افزایش ایمنی و سلامت مردم و جامعه خواهد شد.

مدیرکل دفتر فنی نظارت بر توزیع توانیر خاطرنشان کرد: پیگیری امضای این تفاهم‌نامه که سوءبرداشت‌ها را در دو سمت اجرایی تفاهم‌نامه اصلاح خواهد شد، توسط معاونت هماهنگی توزیع توانیر و در راستای اهداف کلان صنعت برق انجام شده است.

صادقی ادامه داد: براساس این مدل ارائه شده سازمان نظام مهندسی همه متقاضیان احداث بنای جدید را پیش از شروع فعالیت، به شرکت توزیع ارجاع دهد تا موارد فنی مورد نیاز جهت تامین برق و حفظ ایمنی در این زمینه را با هماهنگی شرکت توزیع انجام دهد.

وی گفت:همچنین شرکت توزیع نیز مقرر شد همه پرونده های که از زمان تعلیق فرایند به نظام مهندسی ارجاع نشده را به نظام مهندسی ارسال و نظام مهندسی نیز با تخصیص ناظر آنها را در فرایند نظارتی قرار دهد.

این مقام مسوول ادامه داد: بدیهی است برای این دسته از متقاضیان نیز بدون تایید ناظر نظام مهندسی انشعاب نصب نخواهد شد.

وی افزود: مقرر شد سازمان نظام مهندسی بازرسی و نظارت خود را بر فعالیت مهندسین برق توسعه و ارتقا دهد.
صادقی گفت: از آنجا که حفظ ایمنی عموم مردم جزو وظایف ذاتی صنعت برق است، همه شرکت های توزیع ملزم به اجرای این شیوه نامه هستند. این وظیفه ملی با تعامل مناسب با سازمانهای نظام مهندسی که مسئولیت احداث تاسیسات برق در داخل ساختمانها را به عهده دارند اجرایی خواهد شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها