رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 498262

افزایش مبتلایان کرونا در آذربایجان غربی

ساعت24 -کروناویروسرئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان غربی از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و بی توجهی مردم به رعایت فاصله گذاری اجتماعی گلایه کرد.

کرونا
div>

جواد آقازاده در گفتگو با مهر با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر روند مبتلایان به کرونا در استان رو به افزایش است افزود: در پیک نخست شیوع کرونا با همراهی مردم و مسئولان شیوع این ویروس ناشناخته روند نزولی به خود گرفت و آمار فوتی‌ها و بستری‌ها به صورت یکنواخت بود.

وی ادامه داد: متأسفانه با بازگشایی پلکانی اصناف مردم این ویروس را جدی را نگرفتند و این مورد باعث شد که روند افزایش مبتلایان به ویروس کرونا افزایش بیشتری داشته باشد.

آقازاده با بیان اینکه طی هفته گذشته تعداد افراد مبتلای به کووید ۱۹ در استان افزایش قابل توجهی یافته است که زنگ خطری برای شیوع دوباره بیماری بین آحاد مردم است اضافه کرد: بر اساس بررسی‌های انجام یافته علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در استان، بیماران مراجعه کننده بدحال‌تر و با گرفتاری بیشتر ریه‌ها به بیمارستان نسبت به قبل مراجعه می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه بیماران مبتلا به کرونا هنگام مراجعه به بیمارستان حال وخیم‌تری دارند، افزود: یکی از دلایل مراجعه بدحال بیماران به بیمارستان‌ها، تأخیر آن‌ها در مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی است. بیماران زمانی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که وضعیت آن‌ها وخیم بوده و شرایط برای درمان بیمار سخت شده است.

آقازاده با بیان اینکه بر اساس آخرین آمار تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به شش هزار و ۲۲۱ نفر افزایش پیدا کرده است که از این تعداد سه هزار و ۸۳۶ نفر بهبود یافته‌اند افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته در استان تعداد ۴۱۶ مورد تست جدید در سطح استان انجام شده است که از این تعداد ۱۶۴ نفر به ویروس کرونا مبتلا و در مجموع تعداد کل مبتلایان به ویروس کرونا در آذربایجان‌غربی به شش هزار و ۲۲۱ نفر رسید که از این تعداد سه هزار و ۸۳۶ نفر بهبود یافته‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با بیان اینکه از ۱۶۴ نفر جدید شناسایی شده ۱۵۰ نفر بیماران سرپایی و ۱۴ نفر از بیماران بستری شده در مراکز درمانی هستند یادآور شد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۷ نفر از بیماران بستری شده در مراکز درمانی و تعداد ۶۹ نفر از بیماران سرپایی بهبود یافته‌اند که مجموع آمار بهبود یافتگان به سه هزار و ۸۳۶ نفر افزایش پیدا کرده است.

منبع:مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها