رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 498282

انتقام ایران از آمریکا

ساعت 24-به همان روشی که ترامپ ملت ایران را در پی وقوع اعتراضات در سال های 2018 و 2019 خطاب قرار داد،سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز روز دوشنبه در ابتدای نشست مطبوعاتی خود به زبان انگلیسی آمریکایی های معترض را خطاب قرار داد.

ایران از جمله کشورهایی است که به سرعت در قبال اعتراضات شهرهای مختلف آمریکا در پی کشته شدن مرد سیاه پوستی به نام جرج فلوید به دست پلیس موضع گیری کرد.
اما انگیزه های این موضع گیری در درجه نخست به تلاش برای کسب امتیاز در جریان کشمکش جاری با دولت آمریکا و مشخصا ترامپ به عنوان انتقام جویی و مقابله به مثل مرتبط است.
این موضع گیری همان موضع گیری است که واشنگتن در قبال اعتراضات گذشته ایران اتخاذ کرد و طی آن از معترضان حمایت و از تهران انتقاد کرد.
ایران که طی دو سال گذشته همیشه دولت آمریکا را به تلاش برای شعله ور کردن اعتراضات در داخل ایران از طریق اتخاذ سیاست فشار حداکثری متهم کرده است، اکنون با خاطری آسوده و چه بسا خوشحالی نظاره گر حوادث آمریکا است.
این مسئله حداقل در میزان و ماهیت پوشش گسترده این اعتراضات از سوی رسانه های ایران ملاحظه می شود، با این امید که اعتراضات دشمن را به امور داخلی خود سرگرم کند و این مسئله به ضرر پیگیری راهبرد فشار حداکثری علیه تهران باشد.
همچنین موضع گیری ایران در قبال اعتراضات آمریکا از کشمکش های سیاسی داخلی میان اصلاح طلبان و اصولگرایان به دور نبود و عدم اشتیاق رسانه های اصلاح طلب به بحران داخلی جدید آمریکا خوشایند محافظه کاران نبود و از آن انتقاد کردند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها