رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 498407

اظهارات علم الهدی درباره باز شدن درهای حرم امام رضا (ع) و خسارات اقتصادی نرفتن زائر به مشهد

ساعت24-نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: کار آمریکا قطع کردن نفس ملت‌هاست و این کار را در افغانستان، عراق و سوریه نیز دنبال می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله سید احمد علم الهدی، وی در خطبه مکتوب روز جمعه گفت: مردم آمریکا با چشم خود جنایت آمریکا را در نمای یک پلیس آمریکایی که زانوی خود را روی گردن یک سیاه‌پوست گذاشته بود دیدند.

وی ادامه داد: کسانی که دم از عشق آمریکایی می‌زدند و دلباخته و دلداده آمریکا و غرب بودند و افرادی که با عشق به آمریکا به آن کشور گریختند، همه باید امروز شرمنده‌ باشند و عرق شرمساری بریزند زیرا آمریکای کعبه آمال آنان این بود.

امام جمعه مشهد گفت: امروز آمریکا با تحمیل یک رژیم فاشیستی استبدادی موروثی، زانوی خود را روی گردن مردم عربستان گذاشته و مردم این کشور را خفه می‌کند و نمی‌گذارد آنان نفس بکشند، در دنیای پیشرفته و در ارتباطات توسعه ‌یافته جهان امروز، مردم عربستان باید حاکمیت یک رژیم فاشیستی استبدادی را تحمل کنند.

وی با اشاره به سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) نیز افزود: مقام معظم رهبری در بیاناتی که چهاردهم خرداد به مناسبت سالروز رحلت امام خمینی (ره) داشتند، قامت رسایی از امام راحل را بعد از ۳۱ سال از رحلت ایشان به دنیا نشان دادند و تبیینی که در زمینه تحول‌آفرینی امام راحل ارائه فرمودند، در حقیقت نمایش قامت رسای با عظمت از امام خمینی (ره) بود و مردم به این وسیله از امام شناخت جالب‌تری پیدا کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: امام‌شناسی برای ما با فرمایشات رهبر معظم انقلاب تحول پیدا کرد و این فرمایشات باعث شد مردم در یک جریان فکری و اعتقادی دیگری امام را ببینند و بشناسند.

وی گفت: یکی از نکاتی که رهبر معظم انقلاب ارائه کردند این بود که فرمودند امام راحل در نگاه به قدرت‌های بزرگ و استکباری و ابرقدرت‌ها، تحول ایجاد کردند و مردم ابرقدرت‌ها و قدرت‌های بزرگ را شکست‌پذیر دیدند و شناختند.

امام جمعه مشهد افزود: یکی از خصوصیاتی که امام بزرگوار در مقام تحول‌آفرینی داشتند، پیش‌بینی و پیشگویی‌های ایشان در سقوط ابرقدرت‌ها و قدرت‌ها بود، در نامه‌ای که امام به گورباچف نوشتند، مرقوم داشتند "من صدای خرد شدن استخوان‌های مارکسیست را می‌شنوم" که در حقیقت سقوط این نظام و اندیشه مارکسیستی و فروپاشی شوروی را پیش‌بینی فرمودند و گورباچف نیز در مصاحبه‌های بعدی خود اقرار کرده بود اگر آن روزی که امام خمینی (ره) خبر فروپاشی شوروی را داده بودند، کلام ایشان را شنیده بودیم و با اعتماد به این پیش‌گویی عمل می‌کردیم، وضع ما این‌چنین نمی‌شد و خیلی بهتر از این می‌توانستیم عمل کنیم.

وی ادامه داد: امام راحل در این پیشگویی‌ها نگاه مردم انقلابی ما را نسبت به قدرت‌های استکباری و ابرقدرت‌ها عوض کردند و قدرت‌های استکباری دنیا را شکست‌پذیر اعلام فرمودند، امام بزرگوار آن روز پیش‌بینی کردند که "روزی مردم آمریکا بیدار می‌شوند و جریان فروپاشی آمریکا از درون خود مردم اتفاق خواهد افتاد". ما این پیش‌بینی امام را امروز در اوضاعی که در آمریکا وجود دارد، شکست فاحش آمریکا در مدیریت بیماری کرونا و موقعیتی که امروز در آمریکا حاکم است که بیش از ۱۴۰ شهر به آتش‌سوزی و آتش زدن پرچم آمریکا اقدام کردند، شاهد هستیم.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: امام راحل پیش‌بینی فرمودند که فروپاشی آمریکا از بیداری مردم آمریکا شروع خواهد شد که امروز با چشم خودمان می‌بینیم بسیاری از نظریه‌پردازان و پژوهشگران آمریکایی و رسانه‌ای اذعان می‌کنند که قدرت آمریکا رو به افول و زوال است. در حقیقت امروز با جریانی روبرو هستیم و مردم انقلابی ما وضعیتی را در ابرقدرت استکباری دنیا مشاهده می‌کنند که امام بزرگوار قبل از ۳۵ سال پیش‌بینی کردند و به مردم انقلابی، پوشالی و مقوایی بودن این قدرت استکباری را گوشزد کردند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی‌ امام راحل، هم معجزه آفرین و پیامبرگونه بود و هم بیدارسازی و تحول‌آفرینی‌ ایشان نسبت به نگاه مردم انقلابی ما به قدرت‌های بزرگ و ابرقدرت‌ها فوق‌العاده بود افزود: آنچه امام فرمودند مردم ما اینک با چشم خود می‌بینند و امروز مشاهده می‌کنیم که فرمایش امام بزرگوار ما به تحقق پیوسته و به دنبال تداوم بیداری مردم آمریکا شاهد فروپاشی این ابرقدرت استکباری در دنیا خواهیم بود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مسئله‌ای که عامل این بیداری و حرکت مردم شده است، یک مسئله خاص نیست، این‌که پلیس آمریکا پای خودش را روی گردن یک سیاه‌پوست گذاشت تا جان داد، منظره یک پلیس آمریکایی و یک سیاه‌پوست نیست، به گفته مقام معظم رهبری، این منظره حقیقتی است که مردم ما ۲۵ سال پیش این صحنه را درک کردند، از ۲۸ مرداد ۳۲ تا ۲۲ بهمن ۵۷، مردم ما در این ۲۵ سال در این شرایط قرار داشتند، زانوی آمریکا روی گردن مردم ما بود و آمریکا اجازه نفس کشیدن به مردم ما نمی‌داد.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در آمریکا هم گفت: آمریکا تقریباً آخرین کشوری بود که مبتلا به بیماری کرونا شد اما نتوانست پیش‌بینی لازم داشته باشد و مدیریت لازم را اجرا کند، هزاران انسان آمریکایی در چنگال این مرض دست‌وپا زدند و مردند، شما دلداده چنین وضعیتی بودید؟ شما به چنین جریانی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی جهانی عشق می‌ورزیدید؟

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: تحول‌آفرینی امام اثر خود را در ۲ عرصه به ما نشان داد، یکی در عرصه مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در کشور که طوری مدیریت شد که با حداقل آسیب در مقابل این بیماری ایستادگی شد و مورد دوم، رزمایش و مانور مواسات و همدلی مردم بود. تحول‌آفرینی امام در مردم‌سازی آن‌قدر قوی بود که بعد از ۳۱ سال این تحول‌آفرینی با تداوم رهبری مقام معظم رهبری به اینجا رسید که تمدن نوین اسلامی را هم در مدیریت مقابله با بیماری کرونا و هم در عرصه مواسات چنان به دنیا نشان داد که دنیا شیفته این تمدن اسلامی شد.

وی با اشاره به بازگشایی صحن‌های حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) ادامه داد: وزیر اندیشمند ما در عرصه بهداشت و درمان به مشهد مشرف شد، وضعیت را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و با بررسی از نزدیک، ستاد مقابله با کرونا، شبانه‌روزی شدن صحن‌های مطهر را تصویب کرد. امیدوارم با همین بررسی دقیق‌تر هرچه زودتر به این نتیجه برسند که درهای حرم مطهر رضوی نیز باز شود و خسارت مردم ما نیز با آمدن زائر و مسافرت زائرین به این شهر جبران گردد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه مردم مشهد بر اثر کرونا از نظر اقتصادی به خسارت فوق‌العاده مبتلا شدند که منحصر به مشهد است و هیچیک از دیگر مراکز استان به این اندازه خسارت ندید گفت: ان‌شاءالله با بررسی بیشتر درهای حرم مطهر رضوی باز و با آمدن زائرین و مسافرت مردم به مشهد این خسارت اقتصادی نیز جبران می‌شود

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها