رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 498513

چک، یک دیپلمات روس که قرار بود ترور بیولوژیک انجام دهد را اخراج کرد

ساعت24- نخست‌وزیر جمهوری چک با اعلام اخراج دو مقام سفارت روسیه گفت، توطئه مسمومیت روس‌ها علیه شهردار پراگ در پی یک درگیری داخلی میان دیپلمات‌های روسیه مطرح شد و ساخته دست آن‌ها بوده است.

به نوشته روزنامه گاردین، ماه آوریل شهردار پراگ اعلام کرد، پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر توطئه علیه سه سیاستمدار جمهوری چک تحت حفاظت پلیس قرار گرفته است. رسانه‌های این کشور گزارش کردند که یک دیپلمات روس چمدانی حاوی ماده سمی ریسین را وارد این کشور کرده تا از آن برای ترور استفاده کند.

آندری بابیش، نخست‌وزیر جمهوری چک روز جمعه گفت: تمامی این توطئه جعلی بوده و در نتیجه یک خصومت شخصی میان کارمندان سفارت روسیه در پراگ بوده است. یکی از آن‌ها اطلاعات نادرستی درباره یک حمله برنامه‌ریزی شده علیه سیاستمداران چک به سرویس ضد اطلاعات ما ارائه کرده است.

نخست‌وزیر چک با اعلام اخراج دو دیپلمات روس گفت: ما به دنبال روابط خوب با تمام کشورها هستیم اما ما یک کشور مستقل هستیم و چنین اقداماتی در قلمروی ما غیرقابل قبول است.

سفارت روسیه این تصمیم را یک "تحریک جعلی" دانست و انتظار می‌رود که دیپلمات‌های جمهوری چک از سوی مسکو اخراج شوند. همچنین رئیس اطلاعات خارجی روسیه تصمیم پراگ را "یک تحریک بد" توصیف کرده و تاکید کرد مسکو به آن پاسخ خواهد داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها