رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 498627

تلاش نماینده عضو جبهه پایداری برای حاشیه‌سازی علیه وزیر اقتصاد در صحن مجلس/قالیباف: وزیر تصادف کرده بود /دژپسند: درگیر حواشی تصنعی نشویم

ساعت 24-نماینده تهران از تاخیر وزیر اقتصاد انتقاد کرد و خواستار اخراج او از مجلس شد.

جلسه علنی امروز مجلس در حالی آغاز شد که حضور وزیر اقتصاد در مجلس و ارائه گزارش یکی از دستورکارهای بهارستانی‌ها بود اما فرهاد دژپسند نتوانست سر ساعت در مجلس حاضر شود و با دقایقی تاخیر در صحن علنی حضور پیدا کرد موضوعی که انتقاد برخی نمایندگان مجلس را به دنبال داشت و علی خضریان نماینده تهران در تذکری خطاب به محمدباقر قالیباف که ریاست جلسه را به عهده داشت گفت: این ماده درخصوص وظایف و اختیارات هیات رئیسه و حفظ شأن و منزلت، اقتدار مجلس و دفاع از حقوق و جایگاه نمایندگان است؛ وزیر امور اقتصادی و دارایی قرار بود ساعت ۸ صبح در صحن مجلس حاضر باشد، اما نزدیک به ۲۵۰ نماینده مجلس بیش از نیم ساعت منتظر حضور ایشان بودند، یعنی ۱۲۵ ساعت کاری.

او ادامه داد: آیا این مجلس به اندازه اینکه در زمان مناسب به پرواز برسد، ارزشمند نیست و جایگاه و شأن آن نباید حفظ شود؟ پیشنهاد من به هیات رئیسه این است که وزیر بازگردند و در زمان دیگری به مجلس بیایند تا متوجه شوند در زمان مقرر و قانونی در مجلس حضور پیدا کنند.

قالیباف در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: اینکه وزرا باید سروقت در مجلس حضور یابند، بحث درستی است، اما مطلع شدیم که خودروی وزیر در مسیر تصادف جزئی داشته که چند دقیقه با تاخیر حضور یافته و جلسه هم سر وقت برگزار شد.هر وزیر یا مسئولی که به مجلس دعوت می شود باید در زمان مناسب و سروقت حضور داشته باشد و عذر وزیر اقتصاد موجه است.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد نیز وقتی پشت تریبون قرار گرفت تا گزارش خود را ارائه کند ضن عذرخواهی از تاخیرش گفت این تاخیر به دلیل تصادفی بود که در اتوبان مدرس رخ داده بود البته نمی‌دانم چطور آن نیم ‌ساعت گفته شد.

او با اشاره به سالگرد حمله تروریستی به مجلس گفت: اینجا جمع شده‌ایم تا مشکلی را حل کنیم نه اینکه درگیر حواشی‌ تصنعی شویم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها