رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 499034

چین: کره‌شمالی و کره‌جنوبی یک کشور هستند

ساعت 24-سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به اقدام امروز پیونگ‌یانگ اعلام کرد: کره‌شمالی و کره‌جنوبی یک کشور هستند.

style="text-align: justify;">به گزارش رویترز، «هوآ چون اینگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز سه شنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ و سئول باید با توجه به تحولات اخیر در شبه جزیره کُره و تصمیمات کره شمالی برای قطع کلیه خطوط ارتباطی با همسایه جنوبی خود، در بهبود روابط از طریق گفتگوی سازنده تلاش کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این باره گفت: کره شمالی و کره جنوبی یک کشور هستند. روابط شمال و جنوب عامل مهمی است که بر اوضاع در شبه جزیره کره تأثیر می‌گذارد. به عنوان یک همسایه نزدیک، چین همواره از هر دو کشور حمایت کرده و امیدوار است که طرفین از طریق مذاکرات و گفت‌وگوها روابط را بهبود بخشند و همکاری را ارتقا دهند.

گفتنی است، طبق بیانیه ای که از سوی خبرگزاری رسمی کره‌شمالی منتشر شد، دولت پیونگ یانگ امروز اعلام کرده بود که قصد دارد تمام روابط با همسایه جنوبی خود- کره جنوبی- را قطع کند.

در این بیانیه آمده است: ما به این نتیجه رسیدیم که هیچ ضرورتی برای دیدار رودررو با مقامات کره‌جنوبی وجود ندارد و تا زمانی که آنها باعث رنجش و ناراحتی ما می شوند، هیچ موضوعی برای مذاکره با آنها نداریم؛ لذا خط ارتباط مستقیم با سئول قطع می‌شود.

گفتنی است که کره شمالی طی روزهای گذشته به همسایه جنوبی خود هشدار داد در صورت عدم جلوگیری از پخش اوراق علیه پیونگ یانگ در نقاط مرزی، دفتر ارتباطی خود با سئول در این کشور بسته خواهد شد.

«کیم یو جونگ» خواهر رهبر کره شمالی نیز گفته بود که در صورت سهل انگاری سئول در جلوگیری از فعالیت فعالان ضد پیونگ یانگ، کشورش به موافقتنامه نظامی منعقده در سال ۲۰۱۸ با کره جنوبی را فسخ خواهد کرد.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها