رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 499547

ظریف: شانس ترامپ برای انتخاب مجدد بالای ۵۰ درصد است

ساعت 24-وزیر امور خارجه گفت: من به خودم جوری نگاه نمی‌کنم که یک لیدر باشم؛ اگر بخواهم به مردم خدمت کنم باید در همین حوزه سیاست خارجه باشم.

style="text-align:justify">محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین گفت‌وگوی زنده اینستاگرامی گفت: من سیاستمدار نیستم؛ من کارگزار دیپلماسی هستم؛ گفت: سیاست ما سیاستی بود که از ابتدای دولت یازدهم و دوازدهم به کار گرفتیم؛ این سیاست تلاش برای تعامل با دنیا بود که در داخل هم موافقان و هم مخالفانی داشت.

ظریف در تشریح موقعیت امروز کشورمان گفت: این واقعیت وجود دارد که کشوری که نقش پیدا کرده با موانعی روبه رو است. من فکر می‌کنم یکی از بالاترین هدف‌های رژیم صهیونیستی و آمریکای آقای ترامپ این است که امنیتی سازی ایران را بازسازی کند. البته این به این معنا نیست که اشتباهات و کم کاری‌های ما را توجیه کند.

ظریف با تاکید بر اینکه من به خودم جوری نگاه نمی‌کنم که یک لیدر باشم؛ افزود: من خودم را بهتر از هر فردی می‌شناسم، اگر بخواهم به مردم خدمت کنم باید در همین حوزه سیاست خارجه باشم. در این دولت هم علی رغم اینکه علاقه نداشتم، وزارت را انتخاب کردم. بعد از دولت هم به دانشگاه بر می‌گردم.

وزیر امور خارجه افزود: وزارت امور خارجه در برابر وزارتخانه‌های دیگر از امکانات کمتری برخورد است.

ظریف با اشاره به سیاست‌های امریکا در قبال ایران وچین گفت: آمریکایی در این شرایط ویژه نگران از دست دادن مزیت هایشان هستند. رفتارشان را با چین و ایران ببنید. در حالی‌که جمهوری اسلامی دنبال دشمنی و درگیری با کشوری نیست، ایران همواره تلاش کرده برای رسیدن به شرایط بهتر راه تعامل را پیش بگیرد، البته گاهی اوقات طرف مقابل آمادگی تعامل نداشته است؛ آمریکایی‌ها دولت‌های تعامل گری نداشتند.

ظریف با بیان اینکه شانس آقای ترامپ در انتخابات بیش از ۵۰ درصد است؛ گفت: ترامپ در جامعه آمریکا هنوز یک پایه ۳۵ درصدی دارد و تا زمانی که پایه آقای ترامپ به هم نخورد، شانس آقای ترامپ به صورت جدی وجود دارد.

ظریف در ادامه در خصوص شخصیت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: خاطرات زیادی با سردار سلیمانی از عقل و شجاعتش دارم، او حاضر بود فکر کند، انسان عاقلی بود و گرفتار شعار نبود. آقای ترامپ حرف‌هایی را که به او می‌گفتند که جمهوری اسلامی در حال نابودی است دیگر باور نمی‌کند، وقیح‌ترین اقدام او هم شهادت سردار سلیمانی بود.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: من ضد هیچ کشوری مثل اروپا و آمریکا نیستم، طرفدار منافع مردم هستم و اگر قرار باشد مذاکره‌ای به نفع مردم باشد انجام خواهم داد. دیپلماسی همیشه باید وجود داشته باشد، هیچ وقت معتقد نیستم که دیپلماسی باید پایان یابد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها