رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 499726

استفاده از هوش مصنوعی در مدیریت دیابت نوع یک

ساعت24 -محققان دانشگاه بهداشت و علوم اورگان در آمریکا با استفاده از هوش مصنوعی و یک سیستم نظارت خودکار، راهکار جدیدی را برای مدیریت میزان گلوکز در بدن افراد مبتلا به دیابت نوع یک توسعه دادند.

هوش مصنوعی
style="text-align:justify">در این سیستم منحصر به فرد،‌ یک الگوریتم هوش مصنوعی به طور کامل با استفاده از شبیه‌سازهای محاسباتی توسعه یافته است. اما پس مقایسه عملکرد آن با اطلاعات واقعی مشخص شد توصیه‌هایی که برای مدیریت سطح گلوکز بیماران دیابتی ارائه می‌کند، بسیار شبیه به توصیه‌های متخصصان غدد درون‌ریز و متابولیسم است.
این فناوری از آن جهت دارای اهمیت است که بیماران دیابتی معمولا در فواصل بیش از ۶ ماه به پزشک معالج خود مراجعه می‌کنند و در این مدت احتمال تغییرات خطرناک در سطح گلوکز خون این افراد وجود دارد.

افراد مبتلا به دیابت نوع یک توانایی تولید انسولین را ندارند و لازم است به طور مستمر با استفاده از پمپ انسولین یا تزریق‌های روزانه، این ماده ضروری را دریافت کنند.

الگوریتم جدید محققان دانشگاه اورگان با جمع‌آوری دائمی اطلاعات از پمپ انسولین یا ابزار تزریق آن، وضعیت گلوکز فرد را به طور مستمر و به صورت بی‌سیم تحت نظارت قرار داده و راهنمایی‌های لازم را برای تنظیم میزان انسولین موردنیاز وی ارائه کند.
این الگوریتم با استفاده از یک برنامه موبایل موسوم به DailyDose قادر است راهنمایی‌هایی را در اختیار افراد دیابتی قرار دهد که در ۶۷.۹ درصد از موارد مورد تایید پزشکان و متخصصان است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Nature Metabolism منتشر شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها