رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 500879

رایزنی وزرای خارجه روسیه، هند و چین برای تعمیق همکاری

ساعت24- وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در رابطه با تعمیق بیشتر همکاری سه‌جانبه شامل مقابله با بحران‌های جهانی با همتایان خود از هند و چین رایزنی می‌کند.

هند چین روسیه
گفت‌وگوهای این سه دیپلمات برای اولین بار به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه با اعلام این دیدار، تاکید کرد تقریبا روی دستورکار آن توافق وجود دارد و فرمت آرآی‌سی (روسیه-هند-چین) به خودی خود شامل گفت‌وگو درباره مسائل مورد مناقشه میان کشورهای مشارکت‌کننده نمی‌شود.

محل سنتی مذاکرات این دیپلمات‌های روسیه، هند و چین بجز در موارد استثنا، پایتخت کشورهایی بوده است که ریاست را بر عهده داشتند. با این حال، امسال به علت شیوع ویروس کرونا که محدودیت‌هایی ایجاد کرد، بسیاری از رایزنی‌ها با فرمت آنلاین برگزار می‌شوند. مقابله با کووید-۱۹ و بحران‌های ناشی از این پاندمی جزو یکی از اصلی‌ترین موضوعات رایزنی‌های لاوروف، سوبرامانیام جایشانکار و وانگ یی است.

وزارت امور خارجه روسیه پیش از مذاکرات اعلام کرد: کشورهای عضو آرآی‌سی با این نظر مشترک که ضروری است به طور جمعی به دنبال پاسخی در مورد این تهدیدات و تهدیدات مشابه باشند، تأیید کردند که سازمان ملل باید نقش اصلی را در این فرآیند ایفا کند و تلاش برای سوءاستفاده از بحران فعلی برای به دست آوردن منافع یک‌جانبه به ضرر امنیت و منافع سایر کشورها قابل قبول نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها