رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 500942

تحویل شاهین، نیمه دوم سال/ صد هزارمین محصول سایپا در سال جاری تولید شد

ساعت24-قائم‌مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با بیان اینکه روز گذشته(دوشنبه) صد هزارمین محصول گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۳۹۹ تولید شد، از تحویل خودروی شاهین در نیمه دوم سال به مشتریان خبر داد.

مجید باقری در نشست خبری این گروه خودروسازی که صبح امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، اظهار کرد: گروه خودروسازی سایپا موفق به تولید ۱۰۰ هزار خودرو در سه ماه گذشته شده که معادل ۱۰ برابر خودروهایی است که در برنامه فروش فوق‌العاده داشته، این موفقیت پیام‌آور این است که مردم نگران تحویل خودروهای خود نباشند، چراکه تولید در سایپا روال خوبی گرفته و به صورت ۲۴ ساعته و مستمر صورت می‌گیرد. با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم‌های ظالمانه و شدید بین‌المللی و همچنین شیوع ویروس کرونا و اجرای پروتکل‌های بهداشتی و برخی محدودیت های کاری؛ اما به پشتوانه تداوم تولید در گروه خودروسازی سایپا، تحویل خودرو به مشتریان در بهار سال ۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته بیش از ۵۵ درصد افزایش داشته است.

قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش، با بیان اینکه سایپا تغییر و تحول در سبد محصولات خود را در قالب یک جراحی بزرگ در سال سخت تحریم و کرونا، در دستور کار قرار داده است، افزود: آخرین مدل سواری از خانواده پراید تا پایان تیرماه از خطوط تولید سایپا خارج خواهد شد. مراسم خداحافظی با پراید را در ماه جاری برگزار خواهیم کرد و اخرین پرایدها با قیمت همان ۳۸ میلیون تومان عرضه و برای همیشه پرونده آن بسته خواهد شد.

وی با اعلام اینکه محصولات تیبا، ساینا و کوییک بیشترین سهم از تولیدات سایپا در سال جاری را به خود اختصاص خواهند داد، گفت: در کنار این‌ها، شاهین به عنوان یک محصول جدید از نیمه دوم سال تحویل مشتریان و وارد بازار خواهد شد. پراید جایگزینی نخواهد داشت اما مدیریت سایپا به‌گونه‌ای خواهد بود که با افزایش ظرفیت تولید سایر محصولات، پاسخگو نیاز مردم باشیم. استقبال ۶۰ هزار نفری برای خودرو شاهین نشان می‌دهد که مردم به برند سایپا اعتماد داشته و به استفاده از محصولات جدید این گروه خودروسازی تمایل دارند.

قائم مقام سایپا با اشاره به اینکه در سال گذشته بدعهدی شرکای تجاری چالش جدی در نظام فروش سایپا ایجاد کرد، تصریح کرد: شرکای تجاری ما یکباره علیرغم تعهدها و قرادادهایی که داشتند، خلف وعده کرده و از ادامه همکاری سرباز زند که ۴۹ هزار تعهد معوق برای ما ایجاد کرد و مجبور شدیم به‌جای آن‌ها سه خودروی در حال تولید جایگزین کنیم؛ بنابراین بیش از ۱۴۰ هزار خودرو تعهد برای سایپا ایجاد کرد. اکنون این موضوع نیز ساماندهی شده و تعهدات آن‌ها تعیین تکلیف شده است و بسیاری از مشتریان یا خودروی خود را تحویل گرفته‌اند یا در مرحله دریافت هستند.

باقری تاکید کرد: سایپا تمام چالش‌ها را پشت سر گذاشت. با احتساب خودروهای ناقص، جمع تعهدات معوق کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است که تا پایان شهریور مات سال جاری از ۲۰ محصول سایپا تنها ۲ محصول به صورت معوق خواهند ماند و امید است که یکماه بعد، این دو محصول هم تحویل خواهند شد.

۸۰ درصد واریز وجه از سوی مشتریان طرح پیش فروش

قائم مقام مدیرعامل سایپا، در ادامه در پاسخ به ایسنا، در رابطه با درصد عدم تکمیل‌وجه مشتریان قطعی منتخب در طرح پیش‌فروش یکساله و به دنبال آن جایگزین شدن منتخبان از لیست ذخیره و همچنین مهلت واریز مشتریان جایگزین شده از لیست رزروی‌ها، گفت: همانطور که اعلام شد، یک میلیون نفر ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۱۰ هزار نفر قطعی منتخب قرعه‌کشی بودند و ۱۰ درصد هم ظرفیت رزرو در نظر گرفته شد. اما نکته جالب اینجاست که علیرغم این حجم استقبال و ثبت‌نام، ۸۰ درصد اقدام به تکمیل‌وجه کردند. ضمن اینکه مهلت اولیه واریز یکبار دیگر باتوجه به تعطیلات رسمی هفته گذشته و مشکلات بانکی تمدید شد اما آن ۲۰ درصد یا وجه لازم را نداشتند یا به هر دلیل دیگر نتواستند مبلغ علی‌الحساب را واریز کنند؛ لذا مشتریان ذخیره جایگزین شدند و به آن‌ها برای واریز وجه اطلاع‌رسانی شده است. این مشتریان از صبح دیروز(دوشنبه) به مدت ۷۲ ساعت فرصت واریز مبلغ علی‌الحساب دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها