رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 500949

آمار رتبه و کارنامه قبولی کنکور کارشناسی ارشد سال گذشته

رپورتاژ تبلیغی / چند سالی است که متقاضیان شرکت در کنکور کارشناسی ارشد زیاد شده و این امر نشان دهنده تمایل فارغ التحصیلان کارشناسی برای ادامه تحصیل در مقطع تحصیلات تکمیلی یا همان کارشناسی ارشد است . آزمون کارشناسی ارشد هر ساله به صورت هماهنگ کشوری توسط سازمان سنجش برگزار شده و داوطلبان زیادی را از این طریق وارد دانشگاه ها می کند . البته دانشجویان استعداد درخشان امکان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد را دارند .

داوطلبان از طریق ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد به دانشگاه های سراسری اعم از ( روزانه ، شبانه ، غیر انتفاعی ، پیام نور و پردیس خودگردان ) و دانشگاه های آزاد راه پیدا می کنند . متقاضیان پس از دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام کارشناسی ارشد و اطلاع از شرایط و ضوابط می بایست به تکمیل فرم اینترنتی ثبت نام اقدام نمایند .

پس از ارسال فرم در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد ، سازمان سنجش کد 7 رقمی با عنوان شماره پرونده و کد 16 رقمی با عنوان کد رهگیری را در اختیار داوطلبان قرار می دهد . داوطلبان پس از دریافت کارت ورود به جلسه ارشد و شرکت در آزمون منتظر اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد هستند تا در صورت مجاز بتوانند کد رشته محل های خود راا وارد سامانه انتخاب رشته کارشناسی ارشد کنند . البته دانستن این نکته ضروری است که بعد از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد مسیر پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد از سراسری جدا شده و داوطلبان با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد امکان ثبت کد رشته محل ها در فرم اینترنتی انتخاب رشته ارشد را دارند .

پیشنهاد می شود پس از اعلام نتایج اولیه کارشناسی ارشد به بررسی رتبه های قبولی ارشد سال پیش پرداخته و درصد دروس ، رتبه و تراز خود را با آنها مقایسه نمایید . توجه کنید داوطلبان ارشد پارسال با چه رتبه ای و در کدام رشته و دانشگاه قبول شده اند . همچنین قبل از استخراج و اولویت بندی کد رشته محل ها حتما با مشاوران و متخصصان انتخاب رشته کارشناسی ارشد صحبت کنید چرا که کوچک ترین اشتباه در روند انتخاب رشته ارشد ممکن است باعث عدم قبولی شما در دانشگاه ها شود .

برای رفاه حال داوطلبان سامانه مشاوره تحصیلی هیوا کارنامه و رتبه قبولی کنکور ارشد برای دو سال گذشته را در اختیار داوطلبان قرار داده است . داوطلبان می توانند با مراجعه به سایت هیوا از رتبه و کارنامه محل قبولی ارشد سال های گذشته مطلع شوند .

با بررسی رتبه های قبولی کارشناسی ارشد سال پیش متوجه خواهید شد که هر چقدر رتبه اکتسابی خودتان به رتبه های پذیرفته شده سال پیش نزدیک تر باشد و یا از آنها کمتر باشد ، شانس پذیرش نهایی شما در دانشگاه ها بیشتر است ولی اگر رتبه شما بیشتر از رتبه های داوطلبان ارشد سال پیش باشد به این معنی است که باید تلاش خود را بیش از پیش کرده و با برنامه ریزی درست تری نسبت به مطالعه منابع کارشناسی ارشد اقدام نمایید .

انتخاب رشته ارشد یکی از سرنوشت ساز ترین مراحل پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد است که با توجه به پارامتر های مختلفی مانند علاقه ، مسیر و مسافت راه ، رشته و کیفیت دانشگاه انجام می گیرد . داوطلبان امکان انتخاب 100 کد رشته محل در فرم اینترنتی انتخاب رشته ارشد دارند . به متقاضیان پیشنهاد می شود قبل از ثبت نهایی کد ها از نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد آگاهی لازم را کسب کرده و سپس کد ها را به ترتیب الویت در فرم نمونه ای که در انتهای دفترچه انتخاب رشته کارشناسی ارشد است وارد کنند . در خواندن و نوشتن کد ها بسیار دقت کنید چرا که یکی از اشتباهات رایج در انتخاب رشته کارشناسی ارشد ثبت کد اشتباهی در سامانه انتخاب رشته ارشد است و این امر ممکن است باعث عدم قبولی و یا قبولی شما در سایر دانشگاه ها شود .

پس از بررسی فرم های انتخاب رشته کارشناسی ارشد توسط سازمان سنجش ، زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد فرا می رسد . داوطلبان با مراجعه به سامانه سازمان سنجش و سامانه پذیرش و سنجش دانشگاه آزاد می توانند کارنامه نتیجه نهایی انتخاب رشته خود را دریافت کرده و از قبولی یا عدم قبولی خود آگاه شوند . داوطلبان با مراجعه به سایت دانشگاه محل قبولی خود می بایست از ادامه فرآیند پذیرش و ثبت نام کارشناسی ارشد اطلاعات لازم را کسب نمایند .

داوطلبانی که موفق به پذیرش در دانشگاه ها نشده و یا قصد انتخاب رشته ارشد دوباره را دارند باید منتظر اطلاعیه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد باشند تا با ثبت 100 کد رشته محل که از دفترچه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد استخراج نموده اند شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه ها بسنجند .

مطالب ذکر شده مربوط به پذیرش در کارشناسی ارشد وزارت علوم بود . آن دسته از داوطلبانی که علاقه مند به ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت بهداشت هستند باید پس از مطالعه دفترچه ثبت نام ارشد پزشکی در سایت سنجش آموزش علوم پزشکی ثبت نام کرده و در جلسه کنکور ارشد بهداشت حضور یابند . سپس مراحلی را مشابه آنچه درباره ارشد وزارت علوم گفته شد از طریق سایت علوم پزشکی طی کنند .

به عنوان جمع بندی می توان گفت :

داوطلبان بهتر است در ابتدا هدف خود را مشخص کرده و با توجه به رشته مورد علاقه خود به مطالعه منابع کارشناسی ارشد اقدام نمایند . همچنین با بررسی رتبه و کارنامه قبولی کنکور کارشناسی ارشد 99 از حداقل درصد و رتبه مورد نیاز برای قبولی خود را مطلع شده و بر اساس آن برنامه ریزی نمایند . پس از اتمام هر درس ، شروع به تست زنی و نکته برداری کرده و از پاسخ های خود درصد بگیرند . درصد ها را می توانند با آمارها و رتبه های کارشناسی ارشد سال پیش مقایسه و به برنامه ریزی بهتری برای قبولی در دانشگاه برسند . سپس با شرکت در کنکور کارشناسی ارشد و کسب حد نصاب علمی به انتخاب رشته کارشناسی ارشد پرداخته و شانس قبولی خود را بسنجند .

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها