رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 501037

ترامپ اوباما را عامل پیروی خود دانست

ساعت24- رئیس جمهوری آمریکا با تکرار اتهام پسر جو بایدن، مدعی شد به دلیل عملکرد نامناسب باراک اوباما و معاون اول وی، در انتخابات به پیروزی رسیده است.

ترامپ
دونالد ترامپ شامگاه سه‌شنبه در گردهمایی انتخاباتی که در شهر فینیکس ایالت آریزونا برگزار شد، با اشاره به اعتراض‌های ضد نژادپرستی، گفت: چپ تندرو از تاریخ و ارزش‌هایمان متنفر هستند. ما در مسیر درستی هستیم چرا که کشور ما با آنها رشد نکرد.

وی افزود: لابی‌های جناح چپ می‌کوشند میراث ما را تخریب کنند، بنابراین آنها می‌توانند آن را با رژیم سرکوبگر جدید جایگزین کنند که تنها خودشان کنترل آن را داشته باشند.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: آنها مجسمه‌ها را خراب، آثار تاریخی را ویران و مخالفان را پاکسازی می‌کنند. این رفتار یک جنبش سیاسی مسالمت‌آمیز نیست. این رفتار اقتدارگرایان، ستمگران و کسانی است که کشورمان را دوست ندارند.

ترامپ اضافه کرد: جناح چپ برای ارتقای عدالت، برابری یا بالابردن سرکوب‌شدگان تلاش نمی‌کند. آنها تنها یک هدف دارند که دنبال کردن قدرت سیاسی خود به هر دلیل است. به نظر می‌رسد این مساله واقعا هدف آنها باشد.

وی اظهار کرد: هدف آنها بیماری آنها است. اگر قدرت را به کسانی بدهید که آثار تاریخی را تخریب، به کلیساها حمله می‌کنند، خیابان‌های شهرها را مسدود می‌سازند و ساختمان‌ها را به آتش می‌کشند، هیچ چیزی مقدس نخواهد بود و هیچ کسی ایمنی ندارد.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به حضور پلیس در ممانعت از تخریب مجسمه اندرو جکسون، گفت: ما شب گذشته آنها را متوقف کردیم. برخی از آنها را به زندان فرستادیم و برخی دیگر هم در حال بازداشت هستند. مشکل ما این است که بسیاری از فرمانداران ضعیف هستند. می‌دانید که همه آنها ایالت‌های لیبرال دموکرات هستند.

ترامپ افزود: می‌توانید تصور کنید که «جو خواب‌آلود» در ریاست جمهوری پیروز شود؟ این کشور آشفته خواهد شد. آنها همه چیز را ویران می‌کردند و جو خواب‌آلود خواستار برخورد نمی‌شد. او هیچ کاری درباره آن انجام نمی‌داد. او را در دفتر کاخ سفید محصور کنید و اجازه دهید هرکاری که می‌خواهند انجام دهند.

وی با اشاره به نشست مجازی بایدن-اوباما برای افزایش بودجه مالی کارزار انتخاباتی که امروز انجام شد، ادامه داد: به همین دلیل است امروز او با رئیس جمهوری اوباما است. آیا یک سال و نیم برای تایید آنها لازم بود؟ چه چیزی باعث طول کشیدن یکسال و نیم برای تایید او شد و امروز او برای جو خواب‌آلود می‌جنگد.

ترامپ اظهار کرد: او واقعا نسبت به آن احساس قدرت می‌کند. آنقدر نیرومند که می‌جنگید، او می‌خواست هرکسی پیروز شود اما جو؛ به خاطر می آورید که در مبارزات انتخاباتی من، او سخت‌تر برای هیلاری خمیده جنگید.

وی افزود: رئیس جمهوری اوباما با من سخت‌تر جنگید. او گفت نمی‌توانید اجازه دهید او پیروز شود. او در همه جا و در همه این کارزارها علیه من بود. گفتم چه کسی پیروز شد؟

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: من به خاطر بایدن و اوباما الان اینجا هستم. اگر آنها کارشان را خوب انجام داده بودند، ما اینجا نمی‌بودیم. من به خاطر عملکرد رئیس جمهوری اوباما و جو بایدن که کارشان را درست انجام ندادند، الان اینجا هستم.

ترامپ کنایه‌ای به پرونده ادعایی فساد هانتر بایدن فرزند رقیب انتخاباتی خود هم زد و گفت: البته او یک کار خوب برای پسرش انجام داد. من به خاطر آنها الان اینجا هستم و در غیر این صورت، اینجا نمی‌بودم.

وی با تاکید بر اینکه امروز اینجا هستیم تا اعلام کنیم که هرگز جناح چپ را تحمل نخواهیم کرد، ادامه داد: ما هرگز تسلیم خشونت اوباش نخواهیم شد اما آزادی، برابری و عدالت آمریکایی را برای هر شهروندی با هر پیشینه‌ای حفظ خواهیم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا مدعی شد: این چیزی است که ما هستیم و این همان چیزی است که معتقدیم. به همین دلیل است که باید در ۳ نوامبر پیروز شویم. ما باید پیروز شویم.

ترامپ در این سخنرانی به موضوع ویروس کرونا، حمله به چین، مساله ترور سردار شهید قاسم سلیمانی فرمانده سابق سپاه قدس ایران، پیروزی ادعایی بر داعش و کشته شدن ابوبکر البغدادی رهبر این گروه تروریستی هم پرداخت.

وی پیش از حضور در این سخنرانی، برای بازدید از دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک به منطقه سرزد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها