رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 501163

سازمان ملل خواستار لغو اشغال کرانه باختری شد

ساعت 24 -دبیر کل سازمان ملل خواستار لغو طرح رژیم صهیونیستی برای اشغال کرانه باختری شد.

style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری فرانسه، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد عصر چهارشنبه در یک کنفرانس ویدیویی در شورای امنیت این سازمان گفت: از اسرائیل (رژیم صهیونیستی) می‌خواهم که طرح‌های الحاق [کرانه باختری] را لغو کند.

سازمان ملل همچنین بیانیه مشترکی نیز با اتحادیه عرب منتشر کرد که در آن خواستار لغو طرح‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی علیه سرزمین‌های فلسطینی شدند.

گوترش همچنین بر راه حل دو دولت با تثبیت فلسطین به عنوان کشوری مستقل، پیوسته، دارای حاکمیت ملی و پایدار که پایتخت آن قدس باشد، تاکید دوباره کرد.

دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرد که از اول ماه ژوئیه (یازدهم تیر ماه)، شهرک های صهیونیستی را که به طور غیرقانونی بنا شده است، به کرانه باختری تحت اشغال ضمیمه می کند.
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا طرحی موسوم به «معامله قرن» را برای دو طرف فلسطینی و اسرائیلی ارائه داده که از سوی فلسطینی ها به شدت مورد مخالفت قرار گرفته است. در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.
برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.
آمریکا در سه سال گذشته حمایت همه‌جانبه خود را از اشغالگری رژیم صهیونیستی نشان داده است به گونه‌ای که علاوه بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم، بخش جولان اشغالی و کرانه باختری را هم تحت حاکمیت اشغالگر قدس به رسمیت شناخته است.

ایرنا-

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها