رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 501409

ترامپ: دادگاه عالی آمریکا «اوباماکر» را بی اعتبار اعلام کند

ساعت24- دولت دونالد ترامپ از دادگاه عالی آمریکا درخواست کرد تا کلیت قانون بیمه بهداشت و درمان دوران باراک اوباما موسوم به "اوباماکر" را بی اعتبار اعلام کند.

دفاع ترامپ از استفاده نیروهای ارتش آمریکا از گاز اشک آور علیه مهاجران آمریکای مرکزی در مرز با مکزیک. ترامپ پیش از ترک کاخ سفید برای سفری به می‌سی‌سی‌پی در حال گفتگو با خبرنگاران است.
نوئل فرانسیسکو یک وکیل دولت آمریکا در یک سندی استدلال کرد که قانون بیمه بهداشت و درمان دولت باراک اوباما رئیس جمهور قبلی آمریکا بعد از آنکه کنگره قبلی این کشور تحت کنترل جمهوری خواهان بخش‌هایی از این قانون را لغو کرد بی اعتبار شده است. این قانون دولت اوباما میلیون‌ها دلار را به یک شبکه بیمه بهداشت و درمان اختصاص داد و تبدیل به یکی از مناقشه‌های سیاسی دولتش شد.
فرانسیسکو که یک مسئول ارشد وزارت دادگستری آمریکاست تاکید کرد: کنگره سال ۲۰۱۷ آمریکا هیچ نیتی برای آنکه باقیمانده‌های قانون اوباماکر در غیاب سه بند اصلی آن همچنان برقرار باشد نشان نداد.
او تصریح کرد: تحلیل‌های بیشتری لازم نیست به مجرد بی اعتبار شدن سه بند اصلی مابقی قانون اوباماکر دیگر نمی‌توانند برقرار باشند. این نزاع قانونی می‌تواند یک مبارزه سیاسی مهم را در کمپین انتخاباتی امسال آمریکا رقم بزند. کمپینی که در جریان آن ترامپ به دنبال آن است رقیب دموکراتش جو بایدن را شکست دهد.
نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: کمپین ترامپ و جمهوری خواهان برای قطع حمایت‌ها و مزایای قانون اوباماکر در بحبوحه بحران شیوع کرونا ویروس نشان دهنده بی رحمی غیر قابل تحمل است.
وی ادامه داد: اگر ترامپ کارش را به پیش ببرد ۱۳۰ میلیون آمریکایی درگیر با مشکلات قبلی حمایت‌های نجات بخش این قانون را از دست خواهند داد و ۲۳ میلیون آمریکایی نیز پوشش بیمه سلامت خود را کاملا از دست می‌دهند. هیچ توجیح قانونی و بهانه اخلاقی برای این تلاش‌های ویرانگر دولت ترامپ به منظور دزدیدن بیمه بهداشت و درمان آمریکایی‌ها وجود ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها