رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 501466

همه زندگی ناطق نوری را می شود در 24ساعت حسابرسی کرد

ساعت24- اکبر ترکان در روزنامه اعتماد نوشت:این روزها در کمال تاسف شاهد آنیم که افراد و گروه‌هایی خاص گاه و بی‌گاه و به بهانه‌های واهی به یاران راستین امام حمله کرده و می‌کوشند به هر ترفند، به آنان و حیثیت‌شان آسیب وارد کنند.

ناطق نوری
این تلاش‌ها و اظهارات به عقیده من، در حقیقت برای آن است که چیزی از امام(ره) و اندیشه ایشان باقی نماند وگرنه کیست که نداند اندیشه امام(ره) در یاران ایشان، از شهیدان بهشتی و مطهری گرفته تا آیات عظام خامنه‌ای و هاشمی‌رفسنجانی و موسوی اردبیلی متبلور و قابل‌یافت است؟! این چهره‌ها ازجمله افرادی بودند که طول سالیان، کنار امام(ره) حضور داشتند؛ چنان‌که اگر امروز فردی از نسل جوان‌تر ما قصد شناخت امام(ره) و مرام ایشان را داشته باشد، علاوه بر مراجعه به «صحیفه نور» باید کردار و گفتار این چهره‌ها را مطالعه کند.

در این میان، تمامی مسوولان نظام جمهوری اسلامی و کنشگران سیاسی فعال در این نظام هم باید بدانند که امام(ره)، شناسنامه انقلاب اسلامی است و اگر موجوداتی پیدا شدند که به بهانه‌های مختلف و واهی به وابستگان و همراهان امام حمله کردند، نه‌تنها قصدشان ایراد ضربه به اندیشه امام (ره) و فلسفه انقلاب است، بلکه آنان عملا در مسیری خلاف جهت انقلاب اسلامی گام برمی‌دارند.

فلسفه حکومت در نظام جمهوری اسلامی با استفاده از بیانات امام(ره) و مرور گفتار و کردار همراهان‌شان مشخص است؛ از این‌رو امروز نمی‌توان با اتکا به «جمهوریت»، «اسلامیت» نظام را نقض کرد، همانطور که نمی‌توان با تاکید صرف بر «اسلامیت» نظام، به «جمهوریت» پشت کرد. امام (ره) فرمودند «جمهوری اسلامی»، نه یک کلمه بیش، نه یک کلمه کم؛ اما اگر کسی امروز پیدا شد و رای مردم را «زینت» نظام دانست، باید بدانیم که او در مسیر این انقلاب و نظام به‌رغم ادعاهایش گام برنمی‌دارد! امروز ما برای عبور از مشکلات به چهره‌هایی نیاز داریم که نه‌تنها به‌طور تمام و کمال به انقلاب اسلامی و فلسفه وجودی آن پایبند باشند، بلکه بتوانند چهره‌ها و تاثیرگذاران جریان‌های مختلف سیاسی را نیز گرد خود جمع کنند؛ چهره‌هایی چون آقای ناطق‌نوری.

ناطق‌نوری امروز بدون اغراق و بزرگنمایی جزو ارکان نظام جمهوری اسلامی است. او همچون یادشدگان، ازجمله افرادی است که می‌توان با او امام(ره) را شناخت اما آنچه به عقیده من ایشان را از دیگران متمایز می‌کند، اندیشه و مرام اوست. دوران مسوولیت ناطق‌نوری را -‌ چه در مجلس شورای اسلامی و چه در دولت و سایر پست‌هایی که حاضر بودند- به یاد آورید تا بهتر متوجه مرام و مسلک او شوید. در آن دوران و روزگار تمام چهره‌ها و نیروهای انقلاب فارغ از عقاید و نوع نگرش‌شان به مسائل سیاسی و جناحی دور او جمع بودند. من استاندار ناطق‌نوری بودم و به‌خوبی به یاد دارم که او نه‌تنها خطی و جناحی عمل نمی‌کرد، بلکه همچون امام(ره) تلاش می‌کرد تمام اندیشه‌ها را جذب کند و هیچ فرد و گروهی را به کناری نمی‌راند. از دست‌راستی‌ها تا چپی‌های آن زمان، با ناطق‌نوری همراه و همسو بودند؛ چراکه او نه راست را حذف می‌کرد، نه چپ را. این مرام و مسلک همان راه امام(ره) است که ناطق نوری به‌خوبی به آن پایبند بود و هست.

راست‌گویی، پهلوانی، شجاعت، صراحت و البته مردمی بودن ازجمله ویژگی‌هایی است که در ناطق نوری وجود دارد و همین ویژگی‌هاست که او را از سایر سیاست‌مداران و چهره‌های نظام جمهوری اسلامی متمایز کرده است؛ بنابراین اعتقاد دارم که کسانی که امروز به هزار و یک بهانه به ایشان حمله می‌کنند، در باطن در گروه مخالفان امام(ره) قرار دارند، وگرنه تمام زندگی ناطق‌نوری را می‌توان ظرف 24 ساعت حسابرسی کرد تا تمام این بهتان‌ها و دروغ‌ها عیان شود ولی متاسفانه در کشور ما کسی مسوول حرف‌ها و گفته‌هایش نیست؛ به‌ویژه در شبکه‌های اجتماعی که امروز هرکه هرچه می‌خواهد، می‌گوید بی‌آنکه مسوولیتی در قبالش برعهده گیرد. می‌دانم و می‌دانید که در جهان مادی و صنعتی غرب چنین نیست. آنان همچون ما به جهان آخرت اعتقاد ندارند ولی معتقدند که هرکس در این جهان مسوول حرف‌ها و گفته‌هایش است؛ از این‌رو بسیار بیشتر از مسوولان و چهره‌های ما مراقب گفته‌ها و اظهارات‌شان هستند.

این مهم از وظایف قوه قضاییه و جناب آقای رییسی است و امیدواریم به آن ورود کنند تا اینطور نباشد که هرکه، هرچه خواست بگوید و به انقلاب و یاران امام(ره) و اندیشه و فلسفه انقلاب اسلامی آسیب بزند ولی مسوول گفته‌هایش نباشد. تا آن زمان اما لازم است بگویم که دفاع ما از ناطق‌نوری به‌خاطر مرام اوست؛ مرامی که ما را به یاد امام(ره) می‌اندازد و از این‌رو معتقدم افرادی که با اظهاراتی نابجا و نادرست، دانسته یا نادانسته به تخریب او می‌پردازند، چهره‌هایی خطرناکند. خطراتی که نمی‌توان از کنار قصورشان به سادگی گذشت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها