رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 501614

پامپئو: مناقشات دریای چین جنوبی مطابق قوانین بین‌الملل حل شود

ساعت24- وزیر امور خارجه آمریکا گفت، واشنگتن از موضع مجمع کشورهای جنوب ‌شرق آسیا (آسه‌آن) که اجازه نمی‌دهد چین در دریای چین جنوبی همانند امپراتوری دریایی خودش رفتار کند، حمایت به عمل می‌آورد.

پامپئو
مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا شنبه در پیامی توییتری نوشت: ایالات متحده از تاکید رهبران آسه‌آن مبنی بر اینکه مناقشه‌های دریای چین جنوبی باید مطابق با قوانین بین‌المللی، از جمله کنوانسیون سازمان ملل درباره قانون دریا، حل و فصل شوند، حمایت می‌کند. نمی‌توان به چین اجازه داد که در قبال دریای چین جنوبی همانند امپراتوری دریایی خودش رفتار کند. ما به‌زودی اظهارات بیشتری در این رابطه خواهیم داشت.

پس از سی و ششمین نشست آسه‌آن که جمعه برگزار شد، یک بیانیه مشترک با ابراز نگرانی بر سر وضعیت پیچیده‌ شده در دریای چین جنوبی منتشر شد.

رهبران آسه‌آن بر "اهمیت حفظ و ارتقای صلح، امنیت، ثبات، ایمنی و آزادی کشتیرانی و پرواز بر فراز دریای چین جنوبی و همچنین اجرای قوانین بین‌المللی، شامل کنوانسیون ۱۹۸۲ سازمان ملل در دریای چین جنوبی" تاکید کردند.

بیشتر جزایر واقع در دریای چین جنوبی در کنترل پکن هستند، با این حال این اراضی همچنین مورد ادعای چندین کشور دیگر شامل ویتنام، کامبوج، برونئی و فیلیپین که همگی از اعضای آسه‌آن هستند، قرار دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها