رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 501756

شگفت‌انگیز: روحانی نئولیبرال است

محمدصادق جنان‌صفت - ساعت 24 - هنوز شهروندان و علاقه‌مندان به اقتصاد سیاسی و سیاست اقتصادی در ایران داشتند حرف تازه آقای محسن رضایی دبیر محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام که اگر این دولت لیبرال و هوادار آمریکا برود پول ایران قوی‌ترین پول منطقه می‌شود را مزه ‌مزه می‌کردند که حسن روحانی رییس‌جمهور ایران در یک فرمان عجیب و باورنکردنی نرخ افزایش اجاره مسکن را برای تهران، کلانشهرها و شهرهای کوچک اعلام و تکلیف میلیون‌ها نفر دارنده و اجاره‌دهنده ملک در ایران را معلوم کرد.

روحانی
dir="RTL">این رییس‌جمهور که از سوی گروه‌های گوناگون رییس یک دولت نئولیبرال خوانده می‌شود پیش از این نیز گفته بود ارز برای دولت است و دولت است که قیمت ارز را معلوم می‌کند. همین رییس‌جمهور در بهار سال گذشته قیمت هر دلار را ۴۲۰۰ تومان تعیین کرده و به رییس بانک مرکزی دستور داده بود قیمت پول مردم یا همان نرخ بهره بانکی را پایین آورد و به سرپرست وزارت صمت گفته بود باید قیمت خودرو را در اندازه‌ای که دولت تشخیص می‌دهد تعیین کند و نرخ مزدها نیز با اراده دولت مشخص شود و

شوربختانه باید گفت در همه سال‌های پس از جنگ و به موازات اینکه اقتصاد ایران به دلیل دخالت‌های بیش از اندازه دولت‌ها در کسب‌وکار شهروندان به سمت سستی و کوچک شدن حرکت کرده است، گروه‌هایی از ایرانیان نیز با سمپاشی فکری، شهروندان را به سوی نوعی شلختگی فکری و اندیشه‌ای و نیز سردرگم کردن مردم به عمد یا به سهو تلاش کرده و دولت‌های قیم، مالک، همه‌کاره و تمامیت‌طلب را با صفت لیبرال و نئولیبرال به مردم معرفی کرده و از جمله به این دولت و این رییس‌جمهور که درباره سیر تا پیاز اقتصاد و زندگی و کسب‌وکار مردم حق دخالت به خود می‌دهد دولت نئولیبرال می‌گویند. دارندگان این اندیشه خطرناک در کمین ایرانیان بردبار و مداراجو نشسته و آماده‌اند خنجر آغشته به زهر خودرا در قلب شهروندان این سرزمین فرو کنند و در روزگاری که شهروندان از درد و رنج فریاد می‌زنند به جای درمان آنها نسخه‌های باز هم کشنده بپیچند و درد و ناله آنها را بیشتر و رنج‌شان را افزون‌تر و پنهان‌تر کنند. این اندیشه‌های خطرناک را گروه‌ها و افرادی از جنس‌های گوناگون با خود به این سو و آن ‌سو می‌برند و در این آشفته‌بازار می‌فروشند و از آن بدتر اگر گروهی یا فردی بخواهد شهروندان را از رنج ابدی رها کند آن را به زیر می‌کشند. این دارندگان اندیشه‌های مرگ‌آفرین در این روزگار وانفسا دست به یکی کرده و با داد و فریاد و نشان دادن آدرس‌های نادرست راه رستگاری را ناهموار و کور می‌کنند. آنها با آزادی اقتصادی و با اندیشه آزادی به این دلیل که در بلندمدت بساط‌شان را از ایران جمع خواهند کرد مخالفت دارند و چون بیم دارند بگویند چرا اقتصاد ایران به این روز افتاده است خود را راحت کرده و با نسبت دادن دولت‌های ایران حتی دولت‌های احمدی نژاد به لیبرالیسم خود را آسوده می‌کنند و نان به نرخ روز را با پنهان‌ترین حالت نوش جان می‌کنند. دولت‌هایی که به دلیل نیاز ریالی و ارزی دارایی‌های تاریخی ایران را به بدترین و غیرمنصفانه‌ترین شکل و نگه داشتن حق مدیریت را به شهروندان می‌فروشند و به جای شرکت‌های دولتی، شرکت‌های خاص تاسیس می‌کنند تنها به همین دلیل نئولیبرال خوانده می‌شوند و این مایه شگفتی و شرمندگی است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها