رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 501871

کدام زنان و مردان بیشتر بچه دار می شوند؟

ساعت24-پژوهشگران دریافتند ویژگی‌های شخصیتی افراد در داشتن فرزندان بیشتر موثر است

خبر
محققان دانشگاه فناوری کوئینزلند در استرالیا عنوان کردند: مردانی که طیفی از ویژگی‌های شخصیتی مانند عاطفی بودن، برونگرایی، سازگاری و وظیفه‌شناسی را دارند، فرزندان بیشتری خواهند داشت.

در طول تاریخ، رقابت، عاملی برای موفقیت‌های بیشتر برای زنان و مردان بوده و منجر به موفقیت در شغل، ورزش، هنر، توانایی به دست آوردن و تامین منابع و در نهایت بقای آن‌ها شده است. نتایج مطالعات جدید نشان می‌دهد که ویژگی‌های شخصیتی می‌تواند در داشتن فرزندان بیشتر هم موثر باشد.

در این تحقیق، شرکت‌کنندگان طیف وسیعی از سوالات اجتماعی و جمعیتی را پاسخ دادند. علاوه بر این، در آزمون مدل پنج عاملی شخصیت (BIG ۵) هم شرکت کردند. تعداد ۳۰۰۰ مرد و ۱۵۰۰ زن در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند.

کارشناسان، تفاوت‌های کلیدی شخصیتی بین هر دو جنس و ارتباط آن با داشتن فرزندان بیشتر را شناسایی کردند

این آزمون جهت اندازه‌گیری متغیرهای شخصیتی بوده و بر اساس این مدل، شخصیت از پنج بعد روان‌رنجوری، برون‌گرایی، سازگاری، استقبال از تجربه و وظیفه‌شناسی تشکیل شده است.

با این حال، در مورد مزایا و یا معایب ویژگی‌های شخصیتی در رابطه با داشتن فرزندان بیشتر اطلاعات زیادی در دست نیست و علم هنوز درک نمی‌کند که چگونه ویژگی‌های شخصیتی ورفتاری مانند تولید مثل با هم ارتباط دارند.

نتایج نشان داد، ترکیبی از ویژگی‌های خاص در مردان منجر به داشتن فرزندان بیشتر می‌شود که عبارتند از: برونگرایی، سازگاری، وظیفه‌شناسی و وجدان کاری. همچنین، ترکیبی از ویژگی‌های آزمون BIG ۵، از جمله برونگرایی با افزایش فرزندان در مردان ارتباط داشت، در حالی که تنها زنان سازگارتر فرزندان بیشتری دارند.

البته این بررسی درباره زنان نیاز به تجزیه و تحلیل بیشتر دارد. این بررسی در مجله Personality and Individual Differences منتشر شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها