رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 501929

ساخت مسکن‌های کوچک به عنوان آخرین راه‌حل دیده شود

ساعت24- یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تخصیص زمین ارزان قیمت و تسهیلات مناسب به انبوه‌سازان باید در اولویت قرار گیرد، تاکید کرد که باید ساخت مسکن‌های کوچک به عنوان آخرین راه‌حل برای ساماندهی بازار مسکن دیده شود.

مسکن‌های کوچک
محمد سرگزی ، درباره طرح پیشنهادی برای ساخت مسکن‌های ۲۵ تا ۴۰ متری بیان کرد: از نظر بنده تا زمانی که به مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه شود و نگاه کالای مصرفی به آن نداشته باشیم مشکلات این حوزه همچنان پابرجاست. اکنون شاهد هستیم با بالارفتن نقدینگی در جامعه این پول‌ها به سمت بازار مسکن، طلا و ارز رفته و نابسامانی و افزایش قیمت را رقم می‌زند.

وی در ادامه اظهار کرد: حجم بالای نقدینگی در کشور به هر بازاری که وارد شود، می‌تواند آن را از بین ببرد. در حوزه مسکن یکی از راه‌های مدیریت و جلوگیری از ورود نقدینگی بحث مالیات بر خانه‌های خالی است که حتما باید در شهری مانند تهران این قانون اجرایی شود.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت مسکن و متولیان این حوزه در دولت باید به سیاست‌گذاری دقیق برای مسکن ورود کنند. این‌که ما بخواهیم با طرح‌هایی همراه با منابع محدود این بازار را سامان دهیم صرفا مسکن‌هایی مقطعی خواهد بود. ما باید به دنبال برنامه‌های کارشناسی برای ساماندهی بازار مسکن باشیم.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه تاکید کرد: زمین بخش عمده‌ای از هزینه ملک را در بر می‌گیرد. از طرف دیگر با افزایش قیمت مصالح توان ساخت تولید کنندگان نیز کاهش یافته است. ما باید به این سمت برویم تا زمین ارزان قیمت در اختیار تولید کنندگان قرار داده و تسهیلات مناسبی را برای ساخت مسکن به انبوه‌سازان اختصاص دهیم. ساخت واحدهای کوچک می‌تواند به عنوان آخرین راه‌حل برای ساماندهی بازار مسکن باشد.

سرگزی در پایان تصریح کرد: ما هیچ کدام از راه‌های قبلی را طی نکرده و به یکباره سراغ ساخت واحدهای کوچک می‌خواهیم برویم که این امر کارشناسی شده نیست.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها