رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 501965

نفرین به دام محبوبیت؛ فرهاد،دوباره «رفیق نیمه‌راه» شو

ساعت 24-یک نفر باید به فرهاد می‌گفت که روی نیمکت لرزان سرخابی‌ کمر بزرگانی چون پروین، دایی، قلعه‌نویی و ... هم با کوله‌باری از افتخار و محبوبیت خم شده است. هوادار اینجا نه فرصت «بی‌وفایی» می‌دهد نه تکرار اشتباه. اینجا باید هر روز، روز خوب تو باشد.

خبر
div>

استقلال با فرهاد مجیدی همچنان در مسیر عکس استراماچونی قدم برمی‌دارد. اسب زین شده‌ای که تحویل سرمربی این روزهای استقلال شد از نفس افتاده و یک به یک پله‌های لیگ برتر را به شکل معکوس طی می‌کند و حالا دسترسی به سهمیه آسیا هم با این روند غیرممکن به نظر می‌رسد. این تاوان بزرگی است که فرهاد،مدیران استقلال و هواداران آبی در رقم خوردن آن سهیم هستند.

روزی که هواداران غیرمجازی استقلال به بازیکن محبوب هشدار دادند که به قلمرو استرا وارد نشود انتظار چنین روزهایی را می‌کشیدند. اما کاش فرهاد روزی که امضای معنوی هواداران را پیش شرط حضورش روی نیمکت استقلال خوانده بود تنها برای همین یک بار پای حرف‌های مجازی‌اش می‌ایستاد.

اما او حریف وسوسه‌ای که دام محبوبیت برایش چیده بود نشد. امضای معنوی را از طرف هواداران استقلال پای برگه توافقش با باشگاه زد تا به آنچه دیر یا زود حق خودش می‌دانست برسد.

یک نفر باید به فرهاد می‌گفت که روی نیمکت لرزان سرخابی‌های پایتخت کمر بزرگانی چون پروین، دایی، قلعه‌نویی و ... هم با کوله‌باری از افتخار و محبوبیت خم شده است. معرکه‌ای که «سلطانش»هو شد و «شهریارش» با چشم کبود مجبور به استعفا. جایی که بازگشت پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ روی نیمکتی که در اختیار توست سال‌هاست که کابوس تلخ هوداران است. هوادار اینجا نه فرصت «بی‌وفایی» می‌دهد نه تکرار اشتباه. اینجا باید هر روز، روز خوب تو باشد.

مربیگری در استقلال یکی از «واقعی‌ترین» شغل‌های دنیاست. جایی که اگر ببازی از کف و هورا و قلب‌های آبی و «شاه فرهاد» خبری نیست. اینجا صفحه‌ شخصی‌ نیست که هر چه دل تنگت‌ می‌خواهد بنویسی و منتظر لشگر لایک کنندگان باشی.

هوادار انتظار دارد بعد از دو شکست و یک تساوی و از دست رفتن شانس قهرمانی کمی هم از سهم خودت در به باد دادن رویاهایش بگویی. اگر همچنان اصرار به حفظ سنگر مجازی داری همان جا دو خط هم برای‌شان دست کم از انجام «حرکات کششی» در تمرینات استقلال بگو. کمی از مصدومیت‌های سریالی بازیکنانت که یک به یک دراز به دراز می‌افتند و فصل را از دست می‌دهند بگو. تصور نمی‌کنی یک جای کار می‌لنگد. کیفیت فنی استقلال و مشکلات بدنی این تیم را که نمی‌شود گردن ویلای امیردشت و کارمند شهرداری انداخت!

فرهاد-مجیدی.jpg

شاید این از اقبال بلند فرهاد باشد که آفت کرونا به فوتبال زد تا آن روی سکه را کمی دیرتر ببیند. کاش یک نفر به فرهاد می‌گفت برادر شما که طاقت بازخواست دستیارت را هم نداری و دو هفته متوالی او را از حضور در نشست در کنفرانس خبری منع می‌کنی چه تصوری از دنیای مربیگری داشتی؟

نمی‌شود که همیشه سهم شما از فوتبال هلهله‌اش باشد! در پنجمین دهه از زندگی پاسخ هواداری که تو را تا قله قاف محبوبیت بالا کشید واکنش بی‌ربط در فضای مجازی نیست. بعد از پایان هر بازی و پیش از رسیدن به دنیای مجازی کمی هم با هودارانت در دنیای واقعی قدم بزن!

برای نشستن روی نیمکت استقلال جنم و دانش مربیگری لازم است، اگر اینها را در خود نمی‌بینی قبل از اینکه امضای معنوی هوادار روی سکوها را بشنوی، خودت «رفیق نیمه راه» شو، هوادار بخشنده استقلال این‌بار استقبال می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها