رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 501976

خیز طلا برای ثبت رکورد رشد قیمت ۳ ماهه

ساعت 24-قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر نگرانیها نسبت به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان، نزدیک به بالاترین قیمت خود در هشت سال اخیر ایستاد و در آستانه ثبت بزرگترین رشد سه ماهه در چهار سال اخیر قرار گرفت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ثابت بود و در ۱۷۷۹ دلار و شش سنت ایستاد و تنها هفت دلار و ۷۶ سنت با رکورد ۱۷۷۹ دلار و شش سنت هفته گذشته فاصله دارد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد افزایش، به ۱۷۸۳ دلار و ۸۰ سنت رسید.

قیمت طلا در سه ماه گذشته بیش از ۱۲ درصد رشد داشته و در مسیر ثبت بزرگترین رشد قیمت سه ماهه از مارس سال ۲۰۱۶ قرار دارد و همچنین سومین رشد ماهانه متوالی را نشان می‌دهد.

به گفته جفری هالی، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت اواندا، عامل اصلی حمایت کننده از رشد قیمت طلا در حال حاضر نرخهای بهره واقعی منفی در منحنی عملکرد بازده آمریکا هستند. همچنین وضعیت کووید ۱۹ در آمریکا و تنش در روابط آمریکا و چین نیز از رشد قیمت طلا حمایت کرده است.

افزایش موارد کووید ۱۹ در روزهای اخیر باعث شده است برخی از ایالتهای آمریکا برای بازگشایی اقتصاد دست نگه دارند و به منظور جلوگیری از اجتماعات به تعطیلی کافه‌ها اقدام کنند.

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرد که دورنمای بزرگترین اقتصاد جهان به میزان فزاینده ای مبهم است و به مهار بیماری و تلاشهای دولت برای حمایت از احیا بستگی دارد.

بر اساس گزارش رویترز، بانکهای مرکزی سراسر جهان تدابیر محرک مالی را به اجرا گذاشته و نرخهای بهره را پایین نگه داشته اند که به نفع طلا بوده و کمک کرده قیمت این فلز ارزشمند از ابتدای سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از ۱۶ درصد رشد کند.

اما عاملی که رشد قیمت طلا را از روز گذشته محدود کرد، انتشار آمار اقتصادی بهتر از حد مطلوب در آمریکا و چین بود که تقاضای سرمایه گذاران برای دارایی‌های پرریسک را تقویت کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۸۹۵ دلار و شش سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۸۰۷ دلار و ۴۶ سنت معامله شد. هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۷ دلار و ۸۵ سنت ایستاد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها