رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 501998

بی بی و بنی بر سر طرح الحاق به جان هم افتادند

ساعت24- بنی گانتس، وزیر جنگ فعلی و نخست وزیر تناوبی در دولت ائتلافی اسرائیل از مخالفتش با الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی گفت.

خبرگزاری رویترز عربی، سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به نقل از او خطاب به نمایندگان حزب راست‌گرای لیکود اعلام کرد، گام‌های لازم برای اجرای طرح الحاق که قرار است کابینه روز چهارشنبه آنها را بررسی کند، متکی بر حمایت گانتس نیستند.

گانتس و نتانیاهو، دو شریک ائتلاف دولتی اخیرا با برخی مسؤولان واشنگتن که به دنبال توافقی در داخل کابینه اسرائیل پیش از نشان دادن چراغ سبز به طرح نتانیاهو بودند، دیدار کردند.

اختلاف‌نظر نتانیاهو و گانتس احتمالا بحث و گفتگویی دولتی درباره الحاق را که دو طرف با آغاز اجرای آن در یکم ژوئیه موافق بودند، به تعویق می‌اندازد.

یک منبع در حزب آبی-سفید اظهار کرد، گانتس، رهبر این حزب روز دوشنبه در دیدار با دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اراضی اشغالی و آوی برکوویچ، مشاور کاخ سفید گفت: " یکم ژوئیه تاریخ مقدسی (مناسب) برای اجرای طرح الحاق نیست".

گانتس به اعضای حزب خود اعلام کرده است: آنچه به کرونا مربوط نیست باید به بعد از نابودی این ویروس موکول شود.

گانتس درصدد است تا تأیید طرح الحاق را مشروط به تصویب بودجه دوساله دولت اسرائیل کند. نتانیاهو خواهان آن است که بودجه اسرائیل فقط برای سال آتی تدوین و تصویب شود اما بنی‌گانتس اصرار دارد که باید بودجه برای دو سال آتی تصویب شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها