رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502009

خواهش ربیعی از مردم: همه به پویش «استفاده از ماسک» بپیوندید

ساعت24-سخنگوی دولت گفت: توزیع ماسک ارزان‌قیمت با همکاری شهرداری‌ها و وزارت صمت انجام می‌شود، گفت: ظرفیت تولید ماسک صنعتی به ۵ میلیون در روز رسیده است و ما درخواست داریم همه به پویش «استفاده از ماسک» بپیوندند.

laquo;علی ربیعی» روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهارداشت: رییس جمهوری نکته مهمی را در خصوص ضرورت همکاری و هم افزایی و در کنار هم بودن همه قوا و نهادهای کشور در جلسه گذشته دولت مطرح کردند، من در اینجا اعلام می‌کنم بنای دولت همکاری صمیمانه، همراهانه و هم افزا برای عبور از شرایط دشوار امروز و پاسخ به نیازها و حل مشکلات مردم است.

وی گفت: امروز آثار تخریبی تحریم‌های بی‌سابقه و همپوشانی آن با شروع بیماری کرونا که فقط یک بیماری در عرصه پزشکی نیست و آثار عظیم اقتصادی- اجتماعی در همه دنیا داشته است را می‌بینیم. در کنار آنها تهدیدهای بی‌سابقه‌ای که امروز باند حاکم بر کاخ سفید و آثار و علائم به حرکت درآوردن جریان‌های ناامن کننده داخل کشور را هم از سوی بدخواهان کشورمان مشاهده می‌کنیم.

اهم صحبت‌های او به نقل از ایسنا، فارس و مهر از این قرار است:

* دولت در خط مقدم هم مقابله با تهدیدهای نظامی-امنیتی و هم فشار بی‌سابقه و خشن اقتصادی و همچنین سخت شدن زندگی مردم که ناشی از این فشارها قرار دارد. در کنار این مساله، عملیات روانی گسترده هم درکشور صورت می‌گیرد. عبور موفق از این مقطع وظیفه ملی همه ما است. امروز باید بیش از گذشته همه قوا، نهادهای مدنی و مردم جامعه در کنار هم قرار بگیریم.

*ما مطلع‌ هستیم که این سختی اقتصادی مردم را با زندگی دشوار روبرو کرده است و امروز دولت در مقابل کشورها ایستاده که هم با تحریم و هم با آثار تحریم مقابله کند. فشارهایی بوده که آثار آن هم در اقتصاد و در جامعه بیش از پیش هویدا می‌شود.

*در کنار کرونا تحریم‌های کاخ سفید و یک وضعیت بی‌سابقه را در این مدت داریم.

*امروز باید همه نهادهای مدنی در جامعه کنار هم قرار گیریم، وقتی سخن از عملیات روانی مردم به دو نمونه اشاره میکنم. چندین بار گفتم دولت بنایی بر افزایش گازوئیل نداریم، اما باز هم در فضای مجازی مشاهده می کنیم در هفته صدها مطلب بر روان جامعه منتشر می شود.

دولت بنای افزایش قیمت گازوئیل ندارد

*من وقتی سخن از عملیات روانی کردم، می‌خواهم به دو نمونه اشاره کنم. چندین بار در همین نشست با سوالی که شما کردید من در مورد قیمت گازوییل، عنوان کردم که دولت هیچ بنایی برافزایش قیمت گازوییل ندارد. متاسفانه می‌بینیم که ذهن بسیاری از کشاورزان عزیز و افرادی که در حوزه حمل و نقل فعالیت می‌کنند را درگیر کرده و مدام در این خصوص شایعه‌پراکنی می‌شود.

* چند وقت پیش در فضای مجازی، فیلم را در برخورد با دلالان مشاهده کردیم که انگار دیروز یا پریروز رخ داده است فیلم‌های مربوط به سال‌های گذشته را بازسازی کرده بودند. در هفته، صدها متن و مطلب تولید می‌شود که ممکن است به روان جامعه فشار وارد کند و واکنش‌های نگران‌کننده در مردم به‌وجود بیاورد.

* رسانه ها باید هوشیار و سنجیده سخن بگویند، ما ناگزیر امروز باید با اعتماد میان‌قوا و با اعتماد جامعه و دولت، جامعه با جامعه در کنار هم قرار بگیریم. اینها الزاماتی است که ما بر اساس آن از این دوران سخت عبور کنیم.

بنای دولت همکاری متواضعانه با همه قواست

*بنای دولت همکاری صمیمانه و متواضعانه با همه قوا، نهادهای مختلف و همه کسانی است که می‌توانند اثری در عبور موفق از این بحران داشته باشند و بتوانند دولت و مردم را یاری کنند.

* ما امروز با روز صنعت و معدن مواجه هستیم و در سال جهش تولید هم قرار داریم. بحث‌های مفصلی در دولت در مورد برنامه‌های مقابله با واردات و افزایش تولیدات داخلی، هم در ستادهای اقتصادی و هم در جلسات اصلی دولت و در سایر شوراهای دولت مدام در جریان بوده است.

* امسال برای ما بحث صنعت و معدن قطعا متفاوت‌تر از گذشته است؛ با فشارهای تحریم صنعت ما مسیرهای جدیدی در ارتقا و توسعه پیدا کرده است و ما امسال واقعا نیازمند این جهش تولید بودیم و هستیم.

*خوشبختانه با ممنوع کردن بیش از ۲ هزار قلم کالای وارداتی، شرکت‌های دانش‌بنیان ما گسترش پیدا کردند و صنعت در عرصه‌هایی که جامعه نیاز داشته به حرکت جهش‌وار درآمده است.

*به رغم فشارهایی که امروز در زندگی مردم وجود دارد و بخش اعظم و تاثیرگذار آن ناشی از تحریم‌هاست، رشد صنعت و معدن ما آینده نویدبخشی را برای اشتغال و فراوانی کالا پیش‌ روی ما قرار داده است و به اذعان بسیاری از کنشگران در حوزه تولید، ایران در حال تبدیل شدن به یک کارخانه بزرگ تولیدی است.

* رشد مطلوب تولید عمده محصولات کلیدی کشور ما در، ۱۳۹۸ به‌گونه‌ای بوده که کنسانتره، آهن اسفنجی، فولاد خام، مس و گندله همه رشد داشته‌اند و برنامه ریزی برای سال ۱۳۹۹ صورت گرفته است. ما حداقل ۱۰ درصد در فولاد، ۱۲ درصد در مس و ۷۵درصد در آلومینیوم در سال ۱۳۹۹ باید به رشد دسترسی پیدا کنیم چرا که در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم. در همین فصل اول سال هم، پایه‌ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

کشور در ساخت واکسن به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده است

*طبق گزارش وزیر بهداشت، کشور در ساخت واکسن کرونا به موفقیت هایی دست یافته است،در داروهای نو ترکیب به سمت تولید رفتیم.

* کرونا در خوزستان به ثبات نسبی رسیده اما امکان بازگشت است. در ستاد کرونا مطرح شد که مهمترین علت افزایش ابتلا به کرونا، عادی شدن آن است و یکی از علل شیوع آن، پنهان کردن بیماری از طرف بیماران است.

*اردیبهشت متوسط همکاری در مقابله با کرونا به ۸۸ درصد رسیده بود، اما الان ۲۰ درصد کاهش داشته است. از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در مناطق سرپوشیده قرمز و نارنجی اجباری خواهد بود.

توزیع ماسک ارزان با همکاری شهرداری و وزرات صمت

* توزیع ماسک ارزان قیمت با همکاری شهرداری ها و وزارت صمت انجام خواهد شد. ظرفیت ماسک صنعتی به ۵ میلیون در روز رسیده است. برای تصمیمات منطقه‌ای استانداران می‌توانند تصمیم و به اطلاع ستاد ملی مبارزه با کرونا می رسانند.

* ما درخواست داریم همه به پویش استفاده از ماسک بپیوندند.

* از ابتدای سال ۹۹، ۴۵۰ میلیون لیتر نفت به روستاهای تا ۲۰ کیلومتر مرزها برای صادرات داده می شود. ۲۰ درصد از ارزش ریالی صادرات نفت به استانهای مرزی، به صورت ۸۰ درصد واریز به حساب خانوارها و صرف ۲۰ درصد برای اشتغال و برنامه های حمایتی خواهد بود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: خوشبختانه تا امروز ۴۱۸۵ تن گندم خریداری شده که ۹۸ درصد از مطالبات گندمکاران و ۶۹ درصد مطالبات کلزا کاران پرداخت شده است.

*{ در مورد جدیدترین دارایی های دولت برای وارد شدن به بازار سرمایه } شرایط پذیرش در بورس به یک ماه رسیده است و عرضه بلوکی یک صندلی پالایشگاه تبریز و یک صندلی شرکت سرمایه گذاری امید در آینده و عرضه اولیه هلدینگ سیمانی تامین اجتماعی فردا در بورس صورت می‌گیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها