رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502101

سفیر چین: آمریکا تحریم‌های یک جانبه را متوقف کند

ساعت24- سفیر چین در تهران خواستار توقف تحریم‌های غیرقانونی یک جانبه آمریکا علیه ایران شد.

سفیر چین
چانگ هوا، سفیر چین در ایران در توییتی با اشاره به سخنان نماینده چین در نشست شورای امنیت درباره قطعنامه ۲۲۳۱ که روز سه‌شنبه از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، نوشت: ما از آمریکا می‌خواهیم که تحریم‌های غیرقانونی و یک جانبه را متوقف کند.

نماینده چین در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ گفته است: ما مخالف تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران هستیم و با توجه به این که آمریکا از برجام خارج شده، نمی‌تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند.

ژانک چون اظهار کرد: برجام یک توافقنامه چندجانبه است که در نهایت به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد منجر شد.

وی با بیان این که «دلیل بحرانی که اکنون با آن روبه‌رو هستیم خروج آمریکا از برجام و تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران است»، گفت: این اقدام مغایر با اهداف ذکر شده در برجام است.

چون افزود: آمریکا تصمیم گرفته که معافیت‌های هسته‌ای ایران در چارچوب برجام را تمدید نکند و این موضوع نیز به ضرر برجام است. ما از آمریکا می‌خواهیم که تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی‌اش علیه ایران را رها کند و به برجام بازگردد و به قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل متحد بازگردد و به آن عمل کند.

این دیپلمات چینی در شورای امنیت سازمان ملل متحد تصریح کرد: چین مخالف تلاش‌های آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران است و معتقدیم که باید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت اجرایی شود.

وی با بیان این که آمریکا از برجام خارج شده است و با توجه به این خروج نمی‌تواند از مکانیسم ماشه استفاده کند، گفت: پایبندی کامل به برجام تنها مسیر پیشرفت ما در این زمینه است.

او افزود: ما از ایران می‌خواهیم از انجام اقداماتی که ممکن است به ضرر برجام باشد، خودداری کند و در همین‌جا مخالفت چین را با قطعنامه اخیر شورای حکام علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران اعلام می‌کنیم و از همه می‌خواهیم از آمادگی ایران برای همکاری با آژانس استفاده کنند.

این دیپلمات چینی افزود: اجرای برجام به نفع همه طرف‌هاست و باید مشکلات از طریق رایزنی و گفت‌وگو حل شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها