رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502187

کفاشیان: نمیتوانم سرپرست فدراسیون شوم

ساعت24-نایب رئیس فدارسیون فوتبال ایران گفت: اگر فدراسیون خوب مدیریت شود، نیازی به بودجه دولت ندارد.

علی کفاشیان در مورد اینکه مدتی بود در فدراسیون فوتبال حاضر نشده، اظهار داشت: قرار نیست من هر روز به فدراسیون بیایم چون موظف نیستم. فعلاً عضو هیأت رئیسه هستم و گاهی سر می‌زنم تا میز را حفظ کنیم.

کفاشیان در مورد اینکه گفته می‌شود برخی فعالیت‌هایی انجام می‌دهند تا او در فدراسیون نباشد، عنوان کرد: تا زمانی که مجمع برگزار شود، بر اساس همان مجمع قبلی که به عنوان نایب رئیس انتخاب شده بودم، عضو هیأت رئیسه و نایب رئیس هستم. انتخابات بعدی که برگزار شد، قول می‌دهم سر و کله‌ام زیاد اینجا پیدا نشود!

وی در مورد اینکه آیا بحث سرپرستی او در فدراسیون کلا منتفی شده، گفت: منتفی شده چرا که نیاز به این دارد که بازنشسته نباشم. باید این مجوز گرفته شود. بازنشسته هستم و عملا نمی‌توانم سرپرست باشم و اسناد و اوراق را امضاء کنم.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون در مورد اینکه گفته می‌شود وزارت ورزش قبول نمی‌کند فدراسیون نهاد عمومی غیردولتی محسوب شود و این اتفاق در دولت قبلی هم مشکل ساز شد، تصریح کرد: ‌در آن زمان اساسنامه را که فرستاده بودند، تأیید شده بود و بر اساس آن کار کردیم. در اساسنامه جدید هم استقلال فدراسیون کاملاً در نظر گرفته شده و فیفا هم اعلام کرده وزیر ورزش نباشد. همه این‌ها قبول شده و الان تصمیم‌گیرنده اصلی در فدراسیون خود مجمع و بعد هیأت رئیسه است. اشکال خاصی از نظر اینکه اساسنامه تأیید نشود وجود ندارد. در مورد بحث نهاد عمومی غیردولتی هم مصوبه مجلس و قانون است. برای همه فدراسیون‌ها یکسان است و چیزی نیست که برداشته شود. اگر بخواهند برداشته شود، شامل همه فدراسیون‌ها می‌شود.

کفاشیان در مورد اینکه فیفا این را نمی‌پذیرد، اظهار داشت: یکسال است که در مورد این موضوع با فیفا بحث می‌شود. آنها باید توجیه شوند که این ربطی به این ندارد که استقلال فدراسیون زیر سؤال برود. بالاخره هر فدراسیونی در هر کشوری ضمن اینکه تابع مقررات و قوانین فیفا و AFC است، تابع قوانین خودش هم است و نمی‌تواند قوانین خودش را نادیده بگیرد. این جزو قانون کشور ما است و آنها باید این را بپذیرند. باید با آنها خوب صحبت شود که متوجه شوند این اساسنامه می‌تواند استقلال فدراسیون را حفظ کند و کسی نمی‌تواند در انتخابات و تصمیمات فدراسیون دخالت کند و اصل آن مجمع و هیأت رئیسه هستند.

وی در خصوص زمان تشکیل مجمع فدراسیون فوتبال عنوان کرد: خودم پیشنهاد دادم اگر مشکل و ابهامی برای فیفا یا جای دیگر وجود دارد، سریعا انتخابات را بر اساس همین اساسنامه که هیچ مشکلی هم ندارد تأیید کنند که انجام شود. برای انتخابات اساسنامه هیچ مشکلی ندارد. باید سریعا یک مجمع تشکیل بدهند و اساسنامه را تأیید کنند. من این را به مسئولین فیفا پیشنهاد دادم که اگر اساسنامه مشکل یا ابهامی دارد که به نظرم ابهامی نیست، سریعا اجازه برگزاری انتخابات را بدهند تا مدیریت فدراسیون مشخص شود و روی ریل کاری بیفتد و به قول معروف هیأت رئیسه و صاحب جدید پیدا کند.

کفاشیان افزود: بعد از آن می‌توانند دوباره قدم‌های بعدی را بردارند و ابهامات را بردارند. الان هر چقدر فیفا اساسنامه فدراسیون ما را طول بدهد و نگذارد که انجام شود به ضرر فوتبال کشور ما و آسیا است. ما جزو بهترین‌های آسیا هستیم و فیفا اینجا در حق فوتبال ما ظلم می‌کند. باید سریعاً‌ مجوز برگزاری انتخابات را بدهند و بعد از آن با هیأت رئیسه جدیدی که می‌آید اگر ابهامی وجود دارد، آن را برطرف کنند.

نایب رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه اسلامیان اعلام کرده تا زمانی که دولت دخالت نکند این مشکل حل نمی‌شود، گفت: بحث ورود دولت نیست، بحث این است که فدراسیون با فیفا طرف است. باید اساسنامه را به آنها بگوییم و اگر مورد خاصی وجود دارد صراحتاً بگویند. اگر نیاز به تغییر قانون دارد آن موقع دولت باید لایحه این تغییر قانون را بدهد. این هم با یک روز-دو روز حل نمی‌شود ما نمی‌توانیم فدراسیون و فوتبال را رها کنیم برای اینکه چند ماه بگذرد و یک قانون اصلاح شود. فدراسیون باید به کارش ادامه بدهد. همانطور که 10، 12 سال بودیم و فدراسیون استقلال خودش را حفظ کرد حالا بعد از آن هم هست و می‌توانند دوباره وقت بدهند. هر چقدر تأخیر و سنگ‌اندازی در اجرای انتخابات باشد به ضرر فوتبال کشور است و به نظر من مسئولیت آن با کسانی است که نمی‌گذارند اساسنامه تصویب شود.

کفاشیان در مورد اینکه اسلامیان اعلام کرده قراردادی که با ویلموتس بسته شده قرارداد خوبی بوده و ویلموتس هم اعلام کرده با برند من بازی شده و غرامت می‌خواهم، اظهار داشت:‌ مگر ویلموتس برند داشت؟ از این اطلاعی ندارم، او مربی بوده که فدراسیون او را با توجه به سوابقش انتخاب کرده و آورده، حالا نتیجه نگرفته، نباید کاسه و کوزه‌ها را سر فدراسیون بشکنیم. اگر نتیجه می‌گرفت همه به به می‌گفتند. تا نتیجه نمی‌گیرند می‌گویند فدراسیون ایراد داشته. این درست نیست. به نظرم یک مربی آوردند و جواب نداده، از قراردادش هم من اطلاع زیادی ندارم.

وی در مورد اینکه اگر دولت و وزارت ورزش با فیفا توافق کند به فوتبال ما کمک می‌شود، گفت:‌ وزارت ورزش هم جاهایی باید پاسخگو باشد. مجلس و مسئولین دولت سوال می‌کنند. وزارت مسئولیت ورزش را دارد اما از نظر مسائل مالی حتی برای هیأت رئیسه آینده می‌گویم؛ اگر فدراسیون فوتبال خوب مدیریت شود هیچ نیازی به بودجه دولت ندارد. مخصوصا فوتبال ایران که می‌تواند سرشار از منبع درآمد باشد و حتی به هزینه‌های باشگاه‌ها هم کمک کند. بحث دخالت هم این نیست که دولت بخواهد پول کمی بدهد و دخالت کند. دولت باید در خیلی از مسائل جوابگو باشد. همینطور که من در 12 سالی که در فدراسیون بودم و 8 سال آن را هم رئیس بودم، با رؤسا و وزرا تعامل داشتم. فقط یک نفر تعامل نداشت که ما اذیت شدیم. این تعامل باید باشد. به وزارت ورزش هم حق بدهید، باید به مجلس و نهادهای ذیربط دولت پاسخ بدهد.

وی در مورد اینکه پول فوتبال برای وزارت جذاب است و ممکن است به آن چشم داشته باشد، عنوان کرد: وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و ... وظیفه‌شان این است که ورزش کشور را به اوج برسانند. اگر فوتبال ما به جام جهانی برود اولین جایی که افتخار می‌کند وزارت ورزش است و قطعا باید در همین زمینه هم آنها هزینه کنند، استادیوم بسازند و جایگاه مختلف برای فوتبال کشور ایجاد کنند. همه ما قصدمان این است که ورزش مملکت رشد کند و اوج بگیرد. آن موقع که پرچم جمهوری اسلامی برافراشته می‌شود و سرود ملی نواخته می‌شود همه افتخار و احساس شعف و شادی می‌کنند. این نیست که بگوییم وزارت ورزش جدا است.

وی در مورد اینکه موقع جدایی از فدراسیون خزانه فوتبال ایران چقدر موجودی داشت عنوان کرد:‌یادم نیست الان کرونا باعث شده لیگ متوقف شود، فعالیت نداشته باشد واحدهای تجاری و اقتصادی در یک بحران عمومی هستند و ربطی ندارد ولی آن زمان فدراسیون فوتبال درآمدهای خاصی ای فیفا و AFCداشته و الان هم برای همین می‌گویم که فوتبال ما باید روی ای خودش بایستد مدیریت سریعا مشخص شود و به سمت جام جهانی برویم اگر به جام جهانی نرویم 4 سال عقب می‌افتیم.

وی در مورد اینکه اسلامیان عنوان کرده اگر برخلاف 208 عضو دیگر فیفا عمل کنیم برای فوتبال ایران تبعات دارد الان هم فیفا نهاد عمومی غیردولتی را قبول نمی‌کند و آیا این مسیر به تعلیق فوتبال ایران منتهی می‌شود گفت: ‌من در جریان بحث‌های اساسنامه نیستم دوستان در فدراسیون از اول این را پیگیری کردند. نمی‌دانم چرا جلسه هیأت رئیسه تشکیل نشد از آنها می‌پرسم و اگر گفتند اعلام می‌کنم ولی به هر صورت باید این مسأله حل شود و اعضای هیأت رئیسه فدراسیون هم دوست ندارند فوتبال به سمت تعلیق برود.

وی در خصوص اینکه اعلام کرده بود پول موجود است و باید به ما اعلام کند آن را به کجا بدهیم، اظهار داشت: من در مورد دوستانی که گفتند پول دست کفاشیان است گفتم بیایند بگیرند. نگفتم پول موجود است. گفتم آنهایی که می‌گویند پول وجود دارد حتما اطلاعاتی دارند. بگویند ما چگونه گرفتیم تا به آنها اطلاعات بیشتری بدهیم و اگر موجود است به آنها بدهیم. این مساله مشخص و خیلی شفاف است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها