رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502244

گزارش کمیته ملی پلاسکو را بخوانید تا نگذارید مردم در ساختمانهایی مثل کلینیک سینا بسوزند

ساعت24- محمد فاضلی استاد دانشگاه شهید بهشتی در روزنامه اعتماد نوشت:- کلینیک سینا منفجر شد و تاکنون نوزده نفر جان باخته‌اند. سه‌ونیم سال پیش هم ساختمان پلاسکو فرو ریخت و کم‌وبیش همین تعداد انسان جان باختند.

کلینیک سینا اطهر
آقای شهردار، آقای قوه قضاییه، آقای مسوول و ... من عضو کمیته ملی گزارش ملی پلاسکو بودم و اکنون که هیچ سخنی از عمدی بودن و خرابکاری گفته نشده و از سویی قدیمی بودن ساختمان مطرح شده است، کم‌وبیش می‌توانم تصور کنم در پس آن یک لحظه که انفجار صورت گرفته، چه تاریخی از بی‌توجهی، قصور، ناکارآمدی و نادیده گرفتن استانداردهای ایمنی خفته است. خوشبختانه همه این نوع قصورها و ناکارآمدی‌ها در جایی مستند و مکتوب شده است.
- آقای مسوول، بخش عمده پاسخ‌ها درباره حادثه کلینیک سینا در #گزارش ملی پلاسکو آمده است. #پلاسکو و #سینا مثل هزاران نمونه دیگر ساختمان‌هایی هستند که مردم این شهر و مردمان این کشور هر روز به آنها رفت و آمد می‌کنند و استانداردهای ایمنی در اداره آنها هیچ جایی ندارند. داستان این بی‌توجهی‌ها یا همان بازی با مرگ در این نوع ساختمان‌ها در آن گزارش به تفصیل آمده است.
- آقای شهردار، آقای قوه قضاییه، آقای دولت و آقای مسوول هر که هستی، هزاران پلاسکو و سینا در گوشه‌گوشه این کشور فعال هستند. مجهز نبودن آنها مطابق استانداردها در گزارش کارگروه آتش و کارگروه مدیریت بحران گزارش ملی پلاسکو آمده است. بررسی مسوولیت‌های حقوقی همه دستگاه‌های مسوول در قبال ایمنی آتش و چنین حوادثی در گزارش هفتصد صفحه‌ای کارگروه حقوقی گزارش ملی پلاسکو آمده است. گزارش بررسی فرهنگ ایمنی و جای نداشتن ایمنی در نظام ذهنی ایرانیان در گزارش کارگروه اجتماعی و فرهنگی گزارش ملی پلاسکو آمده است.
- آقای شهردار، آقای مسوول، آقایی که دستت می‌رسد تا کاری کنی آدم‌ها وسط آتش زجرکش و از انفجار تکه پاره نشوند، به کارشناسانت بگو آن گزارش را بخوانند، بگو نقص‌هایش را هم برطرف کنند، اما نگذار خاک بخورد.

این همه به در و دیوار شهر نصیحت مردم می‌چسبانید، پند و نصیحت اخلاقی به خورد مردم می‌دهید، برای ایمنی هم همین قدر ارزش قائل شوید.
آقای مسوول! آن گزارش برای خاک خوردن تهیه نشد و نه برای آنکه هر وقت فاجعه‌ای پیش می‌آید، وجود آن گزارش را یادآور شویم؛ تهیه شد تا نظام حکمرانی شهری و ملی که به اندازه نصیحت کردن مردم مسوول ایمنی هم هست، یاد بگیرد، از گذشته بیاموزد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها