رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502548

نیویورک تایمز از ادعایش علیه روسیه پا پس کشید

ساعت24- با وجود غیبت شواهد و موجی از انتقادها از جانب همه طرفین نسبت به ادعاهای رسانه‌ای مبنی بر ارائه پاداش از سوی روسیه به طالبان بابت کشتن سربازان آمریکایی، برخی مقامات آمریکایی به طرز بی‌پایه و اساسی خواهان تحریم علیه مسکو بابت گزارش منتشره در نیویورک‌تایمز هستند.

خبرگزاری روسی "اسپوتنیک"، نیویورک تایمز گزارش تازه‌ای با ارجاع به یادداشت تازه منتشر شده شورای اطلاعات ملی منتشر کرده که می‌گوید دولت "شواهد مستقیمی" درباره مورد "پاداش" روسیه به طالبان ندارد.

در یادداشتی که تازه پیدا شده، سطح اطمینان از اینکه روسیه با طالبان به منظور دادن پاداش و جایزه بابت کشتن سربازان آمریکایی تبانی کرده، "متوسط" توصیف شده بود و نیویورک تایمز نیز قطعیت این موضوع را پایین توصیف کرد. در عین حال، آژانس‌های دیگر سطح اطمینان پایین‌تری درباره این موضوع گزارش کرده و گفته‌اند که "اطلاعات کافی برای تأیید این موضوع ندارند".

در این گزارش آمده "اما، دو مقامی که یادداشت مذکور را با جزئیات بیشتری بررسی کردند، گفتند این یادداشت تأکید دارد دولت شواهد مستقیمی درباره اینکه رهبران شبکه‌های مجرمانه و مقامات اداره اصلی اطلاعات روسیه در نشست رودررو چه گفته‌اند، ندارد و بنابراین نمی‌توان با اطمینان بیشتری گفت که روسیه در ازای کشتن سربازان غربی به طالبان پاداش داده است."

گزارش نیویورک‌تایمز حتی پس از تأیید عدم دستیابی به مدارک معتبر در مورد ادعاهای مطروحه، به نگرانی‌های چندین تن از مقامات استناد می‌کند که گفته‌اند "ارزیابی برنامه مظنون پاداش روسی ممکن است سیاسی شود".

دبیر سابق مرکز ملی ضدتروریسم، "متیو اسلن" در این باره گفته است:" این نتایج هزگر قطعی نیستند. همواره هشدارها، حفره‌ها، قضاوت‌ها و صلاحیت‌هایی وجود دارد. کاخ سفید این موضوع را طوری به تصویر کشیده که انگار معتبر نیست، اما خود این ادعا هم معتبر نیست به طوری که من هم به ارائه اطلاعات نادرست متهم هستم. بسیار آسان است که برداشت دیگری داشته باشید و نتیجه را تغییر دهید".

حتی این موضوع که منشأ پول- که ادعا شده بود در حمله به یک مجتمع تصرف شده- به پاداش مرتبط بوده است، تأیید نشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها