رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 502559

افزایش حق عائله‌مندی و بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

ساعت24-مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری بر لزوم بهبود و ارتقای سطح کیفیت زندگی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش این صندوق تاکید کرد.

اکبر افتخاری در نشست صمیمی با اعضای کانون بازنشستگان سر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، گفت: ما به دنبال ارتقای سطح کیفیت زندگی بازنشستگان هستیم و با وجود اینکه مهم‌ترین بُعد آن، بعد اقتصادی و افزایش حقوق‌هاست، اما باید در جهت تقویت سایر ابعاد کیفیت زندگی از جمله حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و سلامت نیز برنامه ریزی و تلاش کرد.

وی افزود: تلاش ما در کمیته تخصصی که به منظور همسان‌سازی حقوق هر دو هفته یک بار و با حضور تعدادی از بازنشستگان و همچنین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مدیران صندوق بازنشستگی برگزار می شود، ایجاد تناسب بین حقوق شاغلان و بازنشستگان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اظهار کرد: هدف ما حرکت در قالب یک برنامه مشخص و منسجم و گام به گام است تا پس از طی شدن هر مرحله به نتیجه ای اثربخش برسیم. در این زمینه صندوق دو راهبرد، افزایش مستقیم قدرت خرید (افزایش حقوق) و افزایش غیرمستقیم به معنی تقویت قدرت خرید، را در دستور کار دارد و هر دو را در کنار هم پیش می برد.

وی با بیان اینکه ارائه خدمات تخفیف دار و قسطی کردن کالا و خدمات به معنای هزینه کمتر برای خرید است، گفت: ما علاوه بر اصلاح و ساماندهی شرکت‌های تابعه، حذف شرکت‌های کاغذی و زیان ده و افزایش سودآوری شرکتها، باید خدمات و کالای تولیدی شرکت‌های موجود را در سبد زندگی بازنشستگان بیاوریم که این برنامه گام به گام در حال اجرا است.


افتخاری در خصوص دریافت اعتبار و تأمین منابع برای بهبود خدمات صندوق بازنشستگی نیز گفت: امسال علاوه بر ۶۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار همسان سازی، ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای افزایش ۵۰ درصدی حق عائله مندی و اولاد و ۱۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای بیمه تکمیلی درمان از دولت و سازمان برنامه اعتبار دریافت کردیم که همه این‌ها یک وظیفه بوده و منتی هم بر گردن کسی نیست.


او سهام داری و سرمایه گذاری بازنشستگان در بورس را یک روش برای حفظ سرمایه و تقویت آن برشمرد و گفت: در گذشته ۳۵۰۰ سهم بیمه ملت برای ۱۳۰ هزار نفر بازنشسته به قیمت ۲۰۷ تومان خریداری شد که اکنون این سهم ارزشی بیش از ۲۷۰۰ تومان دارد و این سرمایه را به مقدار قابل توجهی افزایش داده است. همین شرایط درباره طرح های ارائه تسهیلات خرید برای سهام ETF صندوق مالی یکم و صندوق مدیریت "ثروت" صندوق بازنشستگی نیز قابل اجرا است.


در این نشست، محمود مرتضایی فرد مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری نیز با تأکید بر اینکه جلسات متعددی با کانون های بازنشستگی یا بازنشستگان مراجعه کننده تاکنون برگزار شده است، گفت: در صندوق به روی همه کانونها و بازنشستگان باز است و ما پذیرای دغدغهها و نظرات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم و این یک وظیفه است.


او تصریح کرد: خدمات حوزه فرهنگی و رفاهی و امضای تفاهم نامه با تعدادی از نهادها و ارگان ها برای ارائه خدمات و کالا و تامین بخشی از نیازهای عزیزان بازنشسته و توجه به منزلت و جایگاه بازنشستگان از اولویتهای صندوق بازنشستگی است که براساس برنامه در حال عملیاتی شدن است.


مرتضایی فرد، پرداخت وام ازدواج فرزندان براساس اولویت‌ها، افزایش سقف وام ضروری، تعریف سبد کالای مناسب، اصلاح و بهبود فرآیندهای بیمه تکمیلی، فعال شدن تورهای یک روزه به خصوص با ماهیت سلامت و آب درمانی، توجه به بیماری‌های خاص و بازنشستگان نیازمند، کمک به بیماران کرونایی که به مرکز تماس صندوق اعلام وضعیت کرده بودند، برگزاری نشستهای متعدد با کانونها و ایجاد بستر ارتباطی در این زمینه را از جمله اقدامات حوزه فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری برشمرد.


به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، در این نشست، اعضای کانون بازنشستگان سیر و حرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز به بیان انتظارات و دغدغه‌های بازنشستگان این نهاد و جامعه بازنشستگی پرداختند که از جمله آن می‌توان به لزوم چاره جویی برای قانونی شدن فعالیت کانونهای بازنشستگی و برگزاری انتخابات آن‌ها، بهبود خدمات شرکت بیمه تکمیلی درمان به ویژه پرداخت به موقع هزینه‌ها و کاهش فرآیندهای پیگیری، اشتغال فرزندان بازنشسته، فروش سهام شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی به بازنشستگان، پیگیری ضمانت بازنشستگان برای دریافت وام از بانک ها، تورهای مسافرتی، افزایش سن بازنشستگی، توزیع سبد کالا، ضرورت توجه به بازنشستگان راه آهن، اجرای ماده ۸۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و الزام دستگاه‌ها به ارائه خدمات نقدی و غیرنقدی به بازنشستگان اشاره کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها